• kvp
    #17
    "Szerintem a városi tömegközlekedést kell elektromosra állítani, (nem a trolira, és a villamosra gondolok, hanem elektromos buszokra), ott ugyanis menetrend van, és könnyen ki lehet számolni, hogy mikor melyik járaton mikor mennyit kell tölteni, hogy a járat folyamatos legyen."

    Pest az ujabban pont tele van veluk. Egyreszt az uj trolik onjaroak es egyre nagyobb szakaszon mennek drot nelkul, masreszt van egy rakat elektromos busz, plusz rengeteg hibrid.

    "Igen, igazad van, az utcai parkoláskor való töltés jelenthet egyfajta megoldást, az ELMŰ idehaza már jelezte, hogy áll elébe, de itt is két nehézség van, az egyik az, hogy ehhez óriási túrás fúrás kell a városokban, hisz oda kell vinni az áramot,"

    Mar szaporodnak, meg a lakasom kozeleben is van mar par utcai elmus toltoallomas. (szerintem ezek a prototipusok) Halozati kapacitas elvileg van, mert ahol regen nagyobb gyarak voltak (pl. XIII. kerulet), ott jelenleg meg az uj irodahazakkal egyutt sincs kihasznalva az amit a nehezgepeknek vittek oda regen. Ahol meg kisebb a kapacitas, ott lassabban fognak tolteni a kocsik. (a sima otthoni 10-15A-es aljzat is jo ha ejjel van ido tolteni)

    "a másik meg az, amiről nagyon hallgatnak, hogy NINCS ennyi villamosenergiánk!!! (már úgy értem, ha minden közlekedésre használt jármű hirtelen elektromos lenne) Szerintem erre a problémára rámegy vagy húsz évünk, hacsak nem lesz hirtelen egy semmiből elektromos áramot előállító perpetuum mobile eszközünk... :-)"

    Most erre mit mondjak? Epitsunk gyorsan ket batar nagy atomreaktort, hogy megduplazzak az orszag a kapacitasat? Vagy opciokent meg kettot irjanak bele a szerzodesbe, hogy a mostani 40%-rol 120%-ra nohessen a kapacitas, hatha valami miatt rengeteg aram kell a kozeljovoben? (olyan 10-20 even belul) Nekem ugy remlik par eve valami ilyesmit tervezett a mostani kormany...