• kgpro
    #15
    Neeeem, nem ennyire rossz a helyzet!
    Egy elektromos gk. függően attól, hogy mekkora batárról van szó, átlagosan 20 KWh fogyasztanak 100 Km-enként.
    50 Ft/KWh áramárat figyelembe véve ez nagyon olcsó, 1000 Ft/100 Km, szemben a benzinnel, és mondjuk egy jó 6l/100 Km-es fogyasztást figyelembe véve, ami 2400 Ft (400 Ft/literes ár esetén)
    https://villanyautosok.hu/2017/08/31/az-elektromos-autok-akkumulatoranak-valos-kapacitasa/
    Ezen a linken azt lehet látni, hogy melyik autó típus mit hazudik a hatótávolságról, és mekkora kapacitású akku van benne.
    Természetesen az akku névleges kapacitását kell figyelembe venni, mert annyi energiát kell beletölteni, de hát sajnos nem annyit ad le. (töltési veszteség)
    Ma egyébként még olcsónak tűnik az áram, de mint tudjuk a benzin is olcsó, csak van rajta egy vaskos kis jövedéki adó, 120 Ft literenként, na meg az ÁFA. (mármint a 120 Ftnak is az ÁFÁ-ja) Enélkül a benzin a mai 400 helyett csak 248 Ft lenne.
    Ezt csak azért írom, mert az áramot nem terheli ez az adó fajta, és ugye a költségvetés elesik ezektől a bevételektől, ha minden autó elektromos lesz.
    De ne reménykedjünk, nem fog elesni... az autó áramán lesz majd jövedéki (vagy akármilyen adó), ha majd súlyosan érinteni fogja az európai költségvetési rendszert...