• mrzed001
    #14
    A számok tekintetében vannak gondok.
    Egy villanyautó 15-20 kWh-t fogyaszt 100 km-eren. Te úgy számoltad, hogy naponta 200 km-ert kocsikázik, ami azért egy kicsit dúúúúrva lenne :D
    Reálisan napi 30-50 km-ert furikáznak az emberek, ami 7-10 kWh.
    Ha így végigszámolod kijön, hogy bőven meg tudja termelni a saját házán a saját kocsijának a napi munkába járó áramát.
    És ha ELMÜ már tényleg nem szórakozik, tehát óra visszafelé is teker, akkor lényegében megtermeled nappal amit este visszatöltesz a kocsiba.

    Ettől tehát nem olvadna le paks. Mármint ha ezt támogatná az állam, mint ahogy nem teszi.
    És itt a gond, ugyanis jelenleg az ország áramigényének csupán 70%-át termeljük magunk, a többit importáljuk !!
    Bizony, még önellátóak se vagyunk belőle. A megtermelt saját áramunk 70%-a pedig paksról jön. 20% a mátrai erőműtől, amit ugye most vett meg az ország gázszerelője.
    Na itt vannak az igazi gondok az elektromos kocsikkal.

    Meg ott, hogy városban nincs lehetőség tölteni.

    Szóval én még mindig azt mondom, hogy tömegesen egyedül a hibrid a megoldás !