• defiant9
    #259
    "Nagy felelőtlenség olyan szarvashibákkal a lovak közé dobni a gyeplőt (közutakra engedni a robotautót), mint a ma ismert autonóm vezetés jellemző hibái, "
    "Az emberek vezetés közben néha olyan mértékben hibáznak, ami tragédiába torkollik. Az a "néha" is nagyon sok, mert ártatlan emberek meghalnak, nyomorodnak meg stb."

    1. Tehát az embereknek vannak jellemző hibái, de ott nem zavar ez és kiengeded az utakra őket. Erről szólt a topic fele hogy a gépnél elvárnátok egy hibamentes küszöböt akkor embernél is el kellene várni. Kettős mérce...
    2. Elismered hogy nincs releváns statisztikád, a fórum harmada arra ment el hogy a három grácia ki is zárta ennek lehetőségét a kevés futott km miatt, mégis jellemzőnek minősítesz valamit. Ezt így objektíven nem teheted meg, tehát max. szubjektív minősíttetés, ami elé oda kellett volna tenned azt hogy "szerintem".

    "Ahogy fejlődik a technika és egyre több a tapasztalat, az önvezető járművek egyre biztonságosabbak lesznek."
    Ez evidencia, a kérdés az hogy mi legyen a fejlődés módja, életszerű-e olyan tesztpályát építeni amin minden releváns közlekedési szituáció véges időn belül lejátszható?

    "A legjellemzőbb hiba, hogy nincs egy primitív AI sem, ami felismerne bizonyos szituációkat, amit akár egy öt éves gyermek is felismer és abból következtetések vonhatóak le az elkövetkező néhány másodpercre."
    Konkrét példát mutass mert ez így megint csak üres kinyilatkoztatás (ami egyébként a védjegyet).
    Én azt látom hogy szerteágazó problémák vannak, nem ugyanazt a hibát követi el folyamatosan a gép.

    "Ha jól értem, a te véleményed szerint az 5., 6., 7. és talán még a 8. pont sem állja meg a helyét.
    Megkérdezném, hogy miért"

    Ne kérdezd meg hanem először is támaszd alá indoklással az állításaidat. Tudom ez a nehezebb része...
    A 8-asal egyébként egyetértek, az önvezetést fejlesztő cégek a jövőbeni profit reményéért ruháznak most be most milliárdokat. Ettől azonban még tény marad hogy jelen fázisban mát csak valós körülmények közt lehetséges csak hatékonyan fejleszteni.

    Az közlekedési helyzetekben lévő szituációk szinte mindegyikét felismeri az AI és ki tudja számolni az elkövetkező másodpercek várható állapotát. Néha azonban bele-hibázik, ne feledjük fejlesztés alatt van senki nem állította róla hogy LVL4/5 szintű.
    Összegezve a lényegről persze mélyen hallgatsz, a hogyan tovább mikéntjéről. Ki lehet-e engedni tanuló fázisban ezen járművekez ilyen baleseti adatokkal az utakra avagy nem.