#66
Végülis nem nehéz, úgyhogy durván számolgattam kicsit. Javítsd léci, ha valamit rosszúl vagy elszámoltam. És nem kell mondanom, hogy laikus vagyok a téma fizikáját illetően.
Tfh. sikerül a rendszerben megteremteni azt a légnyomást, ami a koncepcióban szerepel, azaz 100 Pa-t.
Ez kb. 1 millibar nyomásnak felel meg.
A hömérséklet a cső belselyében a koncepció szerint 18,5 celsius.
A légnyomás, hőmérséklet mellé egy 4%-os páratartalmat (-30 fokos harmatponti hőmérséklet) válaszatva durván eredményez egy 0,0011 kg / m^3 sűrűséget. Egyébként erről nem találtam meg a pontos koncepciót.
A Tesla S-nek a táblázat szerinti referenciája 0,24. Ennél rosszabb nem lesz a Hyperloop sajátja, véleményem szerint.
Legyen a felülete 1,4 nm, ahogy a koncepció írja.
Legyen a célsebesség (szintén a koncepcióból) 700 mph, azaz 1126,54 km/h, durván 312,93 m/s.
A csőben lévő levegő ellenállása ezek szerint:
FL = 0,0011 kg/^3 /2 * 0,24 * 1,4 nm * 312,93^ˇ2 m/s = 18,094 N
Ezen a légellenáláson kell az a teljesítmény, ami fenntartja a célgsebességet.
PL = 18,094 N * 312,93 m/s = 5,66 kW ami 7,69 PS.