• Fefy
    #61
    Ezzel a részével egyetértek, mármint a nevetségesen drága és kiskapacitású, illetve a hülyeség erőltetésével.

    Alapvetően az alacsony nyomás fenntartása pedig tényleg nem egyszerű. Az állomásoknál légzsilip kellene, ezek karbantartása szintén nem olcsó, a hosszú pályán pár 10 km-enként szintén kellene zsilip a lehetséges balesetek miatt, stb. szóval ez inkább egy jól hangzó koncepció, mint életképes megoldás.

    Amivel esetleg nem tennék durván drágává az az, ha maglevet raknának a csőbe és csak alacsonyabb légnyomáson üzemelne. Például 100kPa helyett csak 25kPa, ez a csöveket sem terhelné annyira, és nagy tempónál a közegellenállás is 10-15% lenne a normál légköri nyomáshoz képest, ha jól számolom, ami már nem elhanyagolható. Ráadásul ekkora nyomáson (10 km magasságnak felel meg) még viszonylag biztonságos a rendszer élettani szempontból is (ha betörik egy ablak, akkor sincs akkora probléma). Árban viszont nem tudna a repüléssel versenyezni.