• Steel
    #56
    Nem néztél mostanában, vagy átlag az életben túl sok star trek-et?

    Egyszerű fizikai okai vannak, hogy egy vonatot nem gyorsítanak fel a hangsebesség közelébe. A tökéletes sínpárod meg olyan surlódási együtthatót vezetne be, amit a maglev-nél már legalább minimálisra csökkentettek. Nincs jobb megoldás, mint a mágnesvasút, ha mindenképp vasútban gondolkozol.
    És jól írtad: "egy erre a célra épített autóval sikerült az usában a kiszáradt salt lake felszínén elérni a hangsebességet"
    Ez a kulcs. Itt az elsődleges cél a biztonságos, működőképes szállítás. Kézpelj el egy stabilitását vesztett hangsebesség közelében robogó vonatot, amint kisiklik... na ugye.

    A másik ötleted pedig nem újdonság. Asszem' az volt a reklámszlogen, hogy "két óra alatt Los Angeles-ből Hong Kong-ba", (de lehet a Coriolis-erő véget fordítva volt, már nem emlékszem).
    Itt viszont a probléma ellentétje jelenik meg, a Hyperloop-hoz képest. Mondjuk, hogy durva becsléssel az embernek kényelmes légnyomás az 900 - 1000 hPa. 100 Km-en ez lecsökken 0.27 Pa-ra.
    Ez megint durva becsléssel egy atmoszféra különbség. Szóval olyan konstrukciót kéne építeni gyakorlatilag, mint egy szimpla űrsikló.

    Ötletből mindig van elég. A megvalosítás és a pénz az, amit sokan nem tudnak reálisan az ötlet mellé gondolni.