• kvp
    #4
    Az augmented reality nem jelenti azt, hogy a latott kep virtualis resze statikus. Sokszor az, de pl. a legtobb jatek eseten nem. Ha ez a jatek peldaul multiplayer-es, akkor lehetoseg van arra, hogy a ket jatekos lassa a valosagot, a statikus virtualis kornyezetet, tovabba a sajat es a masik fel altal iranyitott virtualis objektumokat is.

    Gyakorlatilag ezt a multiplayer AR megoldast (ami tobb mint ket evtizedes mar) egeszitettek ki most egy videokep alapu motion capture rendszerrel, hogy ne kelljen klasszikus motion capture ruhaban lenni, bar a fejre helyezett sisak miatt tovabbra is vicces ha a masiknak nem a virtualis avatarjat, hanem a tenylegesen beolvasott kepet latjuk. (a kepen virtualis avatart mozgat a felhasznalo, tehat csak a testhelyzetet veszi at a gep)

    ps: Az eredeti cikk is irja, hogy az AR es a optikai motion capture kombinaciojarol van szo. Ez a klasszikus robot alapu telepresence AR valtozata.