• defiant9
    #14
    No, és hibázott-e a kerékpáros aki elkezdte áttolni a tilosban a kerékpárt? Egyértelműen.
    Hibázott a sofőr aki nem az utat figyelte? Egyértelműen.
    Tehát még itt is láthatjuk két, közlekedésben résztvevő ember hibáját. Plusz egy szoftver hibát. Vagyis 2:1. Vakmerőség és figyelmetlenség vs. software bug. Az első kettő korrigálhatatlan, emberi attitűd, mindig lesznek ilyen söfőrők, a software-ben viszont valszeg már javítva is van a hiba.
    Nyilván éles a verseny az önvezetési fejlesztésekben, ezért vállalta be az Uber is a feszített tempót. Kockáztattak, belehibáztak, fizettek egy jókora összeget, elvesztették a teszt license-üket egy időre. Innen nehéz megítélni hogy 'megérte'-e nekik a begyűjtött real-world adatmennyiségért.
    Az nem kérdés hogy az önvezetés a jövő. A legbiztonságosabb rendszer pedig az amikor nincsenek is emberi sofőrök az úton, az autók pedig realtime kommunikálnak a központtal/egymással.
    Egyébként lehet egy érdekes pszichés hatása az ilyen esetnek. A gyalogos megtanulhatná hogy nyugodtan leléphet az önvezető autó elé fékezésre kényszerítve azt és átbattyoghat a soksávos úton ott ahol kedve támad. Egy ilyen hír után viszont meggondolja hogy ez talán mégsem akkora életbiztosítás, ahogy a vonat előtt sem lenne az.