• gaszton421
    #4
    Nagyjából egyetértek, egy apró korrekcióval. Részben az ISS és az Atlas orosz hajtóművei is egy másfajta mérlegelés eredményei. A Szovjetunió öszeomlása után a felduzzsztott orosz rakétaszektor egy halom remek eszközzel rendelkezett viszont a pénzhiány miatt még a fejlesztő mérnököket sm tudták kifizetni. Félő volt hogy kényszerűségből Észak-Koreai, Iráni, Iraki vagy egyéb atomfegyver és rakétatechnika iránt ácsingozó diktatúráknak ajánlják fel a szolgálataikat. Eredetileg megvették az RD-180 hajtóművet licencgyártásra de inkább az oroszoknál hagyták a gyártást hogy ne csődöljön be a hajtóművet gyátó orosz cég, (meg persze mert kiderült hogy az oroszok még így is olcsóbban gyártották). Az iSS első moduljait az oroszok készítették de az amerikaiak fizették ki, a későbbi ellátásban meg tudatosan támaszkodtak az orosz Szojuz/Progresz ellátó rendszerre hogy legyen elég munkájuk. Mostanra nemcsak a politikai feszültség miatt vált aktuálissá ezeknek a hajtóműveknek a leváltása hanem azért is mertaz oroszok érezve azt hogy nyeregben vannak léggé elszemtelenedtek, a kezdeti ár négyszeresére húzták fel az orosz Szojuz ülések árát. a hajtóművekét szintén bár nem ekkora arányban, pusztán gazdasági megfontolásból még mindig nem állnának neki a cserének, még éppen jobban megéri mint új saját hajtóművet fejleszteni. Szerencsére már elkezdték mert amúgy hosszú ideig tart amíg egy rakéta hajtómű a rajzasztalról eljut a sorozatgyártásig, (átlagosan 7 év)