Sequoyah#43
A parkolodij gyakorlatilag egy ado. Van egy erosen korlatozott eroforras (a parkolohely), es valahogy el kell onnan tantoritani az embereket, hogy csak azok hasznaljak, akiknek valoban szukseges. Es mint ado, igy a kozossegre forditjak a bevetelt, akinek a teruletet szennyezi a sok ott parkolo (elmeletben legalabbis, most hagyjuk a korrupciot). A bevetel sokkal tobb, mint a rendszer fenntartasa, de tokmindegy, ez elsosorban nem a profitrol szol, hanem a szukos parkolohelyek szabalyozasarol gazdasagtudomanyi eszkozokkel. (a masik eszkoz az pl a tiltas es engedely az ottlakoknak).
Elviekben ez egy teljesen jol mukodo rendszer, ha csak a mar letezo, befektetest nem igenylo ures teruleteket nezzuk, ahol fizikailag parkolni lehet.
A parkolohaz persze jobb, ebben egyetertek, de ez mar befektetest igenyel, es akkor lehet hogy az adott teruletre egy irodahaz/apartman az jobb befektetes. Valamint jogos az az erv is, hogy ha parkolohazat epitesz surun lakott helyre, akkor ezzel csak megtobb autot vonzol oda, es rosszabb lesz a helyzet mint volt. Ez a valosagban is gyakran megtortent...