God of War 2018
  • Tinman #1017
    Ja izé, legyen már ez is itt akkor:

    2018.06.10. 23:05 - Lepergett Hardon* a GoW.

    (Spoiler free.)

    + Gyakorlatilag újradefiniálta a third person akciójátékok fogalmát. Olyan rohadt magas szintre rakta fel a lécet, hogy azt mostanában nem veri le onnan senki.
    + Olyan epic, arcletépős jelenetek, hogy a sokat látott szemem is elkerekedett párszor...
    +... a hangok, zenék meg szintén elite szint.
    + Ha ebben a játékban a cirka 35 órás kalandod alatt unatkozol, akkor a hiba kizárólag benned keresendő. Felderítve az érdekességeket, rejtett dolgokat ez a szám simán 50-55 óra is lehet, ami nagyon dicséretes, főleg, hogy alig érződik repetitívnek a maxolgatása, mert közben is folyamatosan újabb dolgokat tudsz meg.
    + Brutális mennyiségű munka van ebben... és nem csak munka, hanem mindfuck szintű fantázia is. Félelmetes, hogy ezt 3.5 év alatt így elénk tolták.
    + Akadnak apróbb bugok, de a játék helyszínei és a terület nagysága fényében ezek tényleg nem sok vizet zavarnak.
    + Ritkán merem azt mondani egy játékra, hogy megéri a Day1 árát, de az most olyan. 18k körül kezdett ha jól rémlik és ha ezt tudom, hogy ilyen lesz, akkor pre-order.
    + Ennél system sellerebb cím nincs PS4-re.
    + Az alkalmazott textúrák és felületek többnyire nagyon rendben vannak, piszok jól tud kinézni...
    + A magyar ferdítés nem sikerült rosszul. Ritkán van 1-2 elgépelés, félreferdítés, de semmi őrjöngésre okot adó szarvashiba.
    + Remek és változatos történet, olyan kibaxott jól kidolgozott háttérvilággal, ahogy az a nagy könyvben az "etalon" címszó alatt be vagyon vésve!
    + Nem gondoltam volna, hogy a QTE mocskot ennyire visszaszorítják. Megtették. Alig van. Mondjuk ahol van, ott olyan kibebaxott felesleges, hogy csak lesel -.-

    0 - A Souls-oknál sokrétűbb, összetettebb harc, de sajna nincs olyan precízen kidolgozva. (Dehogy a DaS 3-ról beszélek. -.-)
    0 - Egészen sokféle ellenfél, de mégis... ha jól belegondol az ember, azért egy picit át vagyunk verve, mert az egyik, igazából a másik, csak kicsit másképp. Ráadásul a boss harcok esetében is sok az ismétlődés...
    0 - Elsőre azt hiszed, hogy szinte open world játék, hogy nem lineáris. Valójában remek a lvl design, mert egyáltalán nem zavaró, hogy igazából ez is egy cső játék, de nagyon okosan kivitelezve, úgy, hogy ne érezd annak.

    - A játék legnagyobb hibája: Poise probléma. Van egy nyüzüge enemy, meg van a maxra feltolt iszonyú erős, speciális rúnás támadásom. Eltolom rá és hiába csaptam másodpercekkel előbb, játszi könnyedséggel átmegy rajta, nem akasztja meg, sőt rámcsap és leveszi az életerőm felét. WTF? Ezzel az a rettentő kínos, hogy a játék NEM ad SEMMILYEN lehetőséget arra, hogy a speckó támadásod megszakítsd! Az animációs fázisok, mint a megriadt lemmingek úgy pörögnek egymás után és te csak nézed, ahogy közben meghalsz! Nincs cancel!!! Aki egy picit is járatos a Street Fighterben az tudja, hogy egy melee küzdelemnél LÉTKÉRDÉS már magasabb szinten a mozdulat TÖRLÉSE! Itt ilyen nincs és úgy megdöglesz emiatt 2123123121x, mint a szar! Nyilván nem várom azt, hogy a full alap, nulla szar támadásom akár egy pillangót is megakasszon, de hogy a legbrutálisabb hegyet rángató támadásomba belebax szemből az enemy és semmit nem tudok ellene tenni, csak nézni, az iszonyú gáz!!!
    - A frame az sehol nem stabil. A legrosszabb talán a performance mód, ahol az AA érezhetően lejjebb csúszik, de ez is kevés, mert a 60 frém az ritka, mint a fehér holló. Többnyire olyan 50-55 körül poroszkál, de néha csúnyán bezuhan. Quality módban többnyire 30 frém. De csak többnyire. Cserébe viszont mintha belassulna a világ, minden lomha és csiga lassú lesz. (Én eztmá' nem bírom egy 2018-as címnél, szóval toltam fos ~50 frém mellett.)
    - Van itt néha stuttering is nyugi. Főleg akkor látható, amikor eldurvul az akció, nagyobb tér van és forgatod a kamerát.
    - A torture kill és az evade nem mindig pontosan úgy reagál ahogy kéne. Ez normalon fel sem tűnik, de hardon és felette igen.
    - Az elején nagyon fárasztó a főhős bunkó hozzáállása mindenhez. Egy ideig emészthető, aztán nagyon zavaró... szerencsére ez később finomodik, sokat változik. Na igen... itt aztán van kari fejlődés az nem is kérdés.
    - Szar a térkép. Lehet ez mosdatni, de inkább ne. Szar. Nem jó.
    - Persze nem olyan szar, mint a menürendszer, ahol még 10 óra után is kerestem, hogy hol a pcsbe is van xy.
    - Szokásos elbaszott XP és kereskedelem rendszer! Nekem a játék felénél már bőven feleslegben volt az ezüst, a játék végére, maxolgatás nélkül elértem az 1 milla elköltetlen ezüstöt, az XP-t fingom sincs mire rakjam, lassan kiakad a számláló. Értelmezni se tudom, hogy erre miért nem figyeltek.
    - Nincs SEMMI bonus azért, ha hardon tolod le, de azért se ha a legnehezebb fokozaton. Nekem ez mondjuk érthetetlen.


    *Valójában:

    - Give Me A Story - Ez lenne az easy, de ez hazugság. Ez egy nulla, egy semmi. Aki ezen tolja az nettó elmebeteg.
    - Give Me A Balanced Experience - Ez lenne a normal, de ez az easy, a story mode. No comment.
    - Give Me A Challenge - Ez a lenne a hard, de meglepő módon csak az eleje nehézkes, amíg a felszerelésünk fejlesztésére nincs lehetőség. Valójában ez a normal. Egyedül az opcionális(!) boss harcok okozhatnak itt fejtörést, de megfelelő gear hangolással nem gond.
    - Give Me God of War - Ez viszont tényleg hard, bár ha fullra csak a sztorit nézzük, akkor valójában túl van misztifikálva, mert csak simán egy komoly kihívást nyújtó, de véletlenül sem lehetetlen menet. Viszont itt már az opcionális bossok elmebeteg nehezek. (Szokásos: Alig sebzed full szettben, míg ő majdnem one-hit killel.)

    Mégis a hibái ellenére is vastagon 9.5/10, mert erősen addiktív, mert a mellékzöngéi is baromi jók, mert érdekes minden perce, mert a harc változatos, a sztorit végig ismerni akarod, a helyszínek látványosak, érdekesek, a mitológiai háttér gyakorlatilag kifogástalan és ha lepergett a credits, örömmel mész még vissza felderíteni a kimaradt részeket.

    A GoW (2018) egy új etalon lett.