• NEXUS6
    #5
    Kicsit vitatkoznék, pl Európában nincsenek túl nagy távolságok, pl átrepülöd a kontinest Bp-Portó távolság kb 2200 km. Hagyományos repülővel 3 óra, szuperszónikussal 2 lehet (gyorsulás/lassulás, forgalom) + plusz a repülőtéri macera, kiutazás, becsekkolás rengeteg várakozás, boarding, akármi, késés. A megspórolt 1,5 óra semmit nem jelent.

    NY-London távolság az már viszont pont beleesik az általad is említett tartományba. Szóval az már interkontinentális repülés és ha jól emléxem a Concorde is közvetlenül tudta teljesíteni. 7 óra vs 3 óra, az már jelent valamit.
    Szóval igen, az általad említett távolság már talán megfelelene, de lásd fenn ez már simán lehet interkontitentális is. Vagy is ott eddig sem érvényesültek a zajkorlátozások, vagy is eddig is csinálhattak volna ilyen gépet.

    A Concorde az állami támogatással már kész volt, puszira megkapták a nemzeti légitársaságok, szal használták, nagyjából kifizetődő módon. Új gép fejlesztése/megvásárlása esetleges üza ár ingadozás ebbe már évtizedek óta nem fér bele, de a technológia fejlődött, szóva lehet, hogy ma már piacilag elviselhető kockázatot jelent.