• NEXUS6
    #87
    Erre írtam pár napja, hogy ki mondta hogy meg kell változtatni az életmódunkat?
    Valami megmondóember persze mindíg mondja, pl ne vegyél hagyományos kocsit, ne legyél önző, mert a jövő a közösségi közlekedésé. Miért? Mert jelenleg a villámkocsik olyan drágák, hogy valszeg csak több ember forrását összerakva tudják a fogyasztók megvenni. De biztos, hogy ez így is marad?

    Feltétlenül kételkedni kell a hagyományos iparágak, oligarchiák/oligarchák, az szén, az olaj, az atom milliárdosok, és a bankok kijelentéseiben. De vajon a zöld, az informatikai milliárdosok kijelentésében nem? Vajon azok mögött nincs ugyanúgy profitéhség, tiszta jószívűségből csinálják, amit csinálnak, akkor honnan vannak a milliárdjaik és miért drágábbak általában a zöld termékek?
    Volt egy oldal régebben, aminek az volt a címe, hogy They Rule (www.theyrule.net) talán még működik. Érdekes volt vizsgálni különböző cégek igazgatótanácsi tagjait. Ugyan pl a Cocacolának, meg a Pepsinek ugyan nem voltak közös tagjai, de volt olyan 3. cég, amiben meg igen. Szal szítják az indulatokat, hogy Coca, vagy Pepsi, az átlagember, meg ingadozik, ha nem tudsz valamit mondani, akkor hülye vagy, hogy nem választottál, de legalább is nem vagy trendi. Pedig a lényeg nem az, hogy Pepsi, vagy Coca, hanem hogy ne valami 3., akár helyi terméket fogyassz.

    Nem hiszem, hogy a beletörődés, sőt az emberiség ellenesség a helyes út. Szerintem is (lásd az elöttem szólót) a közvetlen kapcsolatokon alapuló emeberi közösségek, család, szűkebb ismerősi közösség ereje mindíg meglesz. Ha az ember atomizálódik, elveszíti ezeket a kapcsolatait, és/vagy a kapcsolataiból nem tudja a maga identitását meghatározni, akkor válnak erősebbé ezek a gazdasági szereplők, az ő általuk sugallt gondolatok, ideák.
    Az iszlám szélsőséges szervezetek pl. pont ezt az atomizált állapotot használják ki. Nem azt mondják, hogy azért vagy depis, magányos, mert idegen országban vagy, nincs itt a családod, a barátaid, akik segítsenek a nehézségekben, hanem mert ma az az állapot van, amikor még az iszlám nem győzőtt és a lelkedben dúló harc, csak a világ tökéletlenségének tükröződése. Gyere és harcolj és a lelked megnyugszik, célt talál.
    Sajna van párhuzambban ahogy az iszlám szélsőséges és a zöld szélsőséges csoportok/gondolatok polarizálják az embereket. Meg ahogy akár egy multi cég is, hogy megvedd a termékét.