• gaszton421
    #4
    Egyelőre újat, de nem zárkóznak el tőle, a Dragon teherszállítóváltozatánál már megengedte hogy maga a Dragon most már teljesen újra hasznosított legyen és ey esetben már újrahasznosítoott Falcon 9 első fokozattal lőhették fel, új Dragon teherszállító már nem készül, az ezután indított teherszállító kapszulák már mind korábban használt példányok lesznek, miután elindul a dragon 2-esekkel a személyszállítás azután a személyszállító kapszulákat teherszállítóként hasznosítják újra, (erre már az áldását adta a NASA), a gyorsitórakéták esetében egyesével fog mindig engedélyt adni rá, a korábbi tapaztalatok és ellenőrzések függvényében. egyelőre ez a helyzet. Persze Muskék igyekeznek erős nyomást gyakorolni a NASa-ra hogy általános engedélyt kapjanak, némi stimulációként felvetették hogy esetleg egy teherszállító utat ingyen is vállalnak illetve hogy tartalékba tesznek egy teljes rakétát és dragon kapszulát arra az esetre ha szükség esetén evakuálni kellene az ISS-t a szojuzk technikai problémái esetére.
    Ha tippelnem kéne a NASa engedélye a sikeres Block 5 indítások és ezen belül a sikeres újrahasznositott gyorsítók számától fog függeni, szerintem úgy ahogy 7 sikeres block 5 után mehet élesben az ISS elérése dragon 2 kapszulával, egy mondjuk 10-20 darabos sikeres újrahasznosított széria után belemennek abba is. ez talán soknak tűnik de a Spacex erre az évre kb 30 körüli indítást tervez, ebből a 2 falcon Heavy 3-3 block 5 fokozattal úgyhogy minimum 10-15 block 7 indítás lesz már ebben az évben és a 20-as újrahasznosított széria más a 2019-es évben reális lesz.
    ha beindul a Starlink konstelláció pályára állítása akkor azt a spacex kizérólag újrahasznosított Falcon 9-esekkel tervezik lebonyolítani, tehát a kényesebb kuncsaftok, akik ragaszkodnak az új rakétához fogják jórészt finanszírozni a Spacex űr internetének pályára állítását.