• gaszton421
    #8
    Egy pegazusnál 3x nagyobb rakéta még mindig csak kb 1,5 tonna teherbírású, és haha ugyanazt a drága technológiát használják nál akkor sajnos biztosan drágább mint akár a 10x nagyobb teljesítményű Falcon9, a pegazus xl egy indításáért kb 40 milliót kérnek és ezért cserébe 443 kg amit LEO pályára tudnak állítani. Most is repülőről indítják, kétlem hogy ha egy jóval nagyobbról akkor jelentősen lcsóbb lenne az indítási ár, kétlem hogy a mostani óriás működtetése olcsóbb lenne mint a negyedakkora.L-1011-es.
    Akkor javulna a gazdaságosság ha , ahogy ígérték akár 3 Pegazus rakétát ís tudnavinni egyszerre, pilonokon. Viszont most sincs évi 3 indítás ezzel a rakétával, egyszerűen túl drága.
    Ha csökkenteni akarják a kilövési költségeket akkor nem egy mérgdrága rakétát cipeljenek fel, hanem egy olcsót, azzal nagyobb mértékben csökkenthetők a kilövési költségek. jelenleg a kis rakéták piacán dúl a konkurencia. Egyrészt a legtöbb nagyobb rakéta gyártója kínál rideshare megoldást, (potyautas egy nagyobb eszköz indítása mellé) másrészt a 2018-as évtől minimum 2 újabb kisrakéta kerül rendszerbe, a Vector és az Elektron, sokkal alacsonyabb indítási költségekkel.
    Amikor ezt a hordozórepülőgépet bejelentették, (2011-ben) még egészen más volt az indítási piac, egészen más célokra tervezték, mostanra viszont már kétségbeesetten keresnek neki valamilyen hasznos tevékenységet.