• Tinman #49
    Egyrészt köszönöm, hogy nem kezdtél el személyeskedni, anyázni, ezért maximális respect!

    Abban egyetértek veled, hogy vannak jó sofőrök és van önkritikám: Nem tartozom ezek közé. Volt balesetem, furcsa is lett volna, ha ennyi idő után nem lett volna, de egyetlen esetben sem azért, mert én akartam lenni az utak királya. Egyik esetben kemény 55-el történt meg a baj, a másik esetben meg padlófékezés és csattanás helyett a kikerülést választottam, de szemből jöttek, így az utolsó pillanatban visszarántottam, neki annak aki nekem nem adott elsőbbséget pár másodperccel korábban.

    Viszont azért nem tartom magam jó sofőrnek, mert már rég elvesztettem a türelmem azzal a 10%-al szemben, aki emberszámba se veszi a többi autóst, sőt vannak akik direkt szemétkednek. Párom gyakran mellett ül, ezerszer elmondta már, ha nem látná mi történik nem hinne nekem! Már pedig 10% poklot képes csinálni odakint, de úgy, hogy a yard csak nem bünteti őket meg talán soha, mert egyszerűen nem látja és tojnak a kamerás felvételemre...

    "De kérdem a mesterséges sofőrök hány jól működő típusát ismered?"

    Akkor félreértesz. Nem azt mondom, hogy most de azonnal mindenki álljon fel a volán mögül, mert ez a gazdaság szempontjából kivitelezhetetlen, de az viszont mondom, hogy minél előbb megtörténik a TELJES csere annál jobb. Mert a vegyes közlekedés, ahol a szabályokat betartó önvezetőnek kell a szabálytalankodóhoz alkalmazkodni, az nagyon nem lesz jó... de hiszem, hogy még az is jobb lesz, mint ami most van.

    Minap olvastam egy öreg fószerről, aki a fék helyett a gázra lépve egy tóba hajtott és megölte vele saját magát. A jogsi kiadását iszonyatosan megszigorítanám! Hol van a reakcióteszt? Hol van az IQ és pszichológiai teszt? Vaze olyanoknak adnak jogsit, akik 7x buktak! Olyanoknak adnak jogsit, akinek 5 év után se megy a 2 kocsi közé beállás... olyanoknak adnak jogsit, akik antidepresszánsokat szednek. Gyalázat.

    "de nem értem a kizárólagos álláspontodat? Miért is ne vezethetne az aki tud vezetni?"

    Még egy kiváló sofőr is hibázik és baj lehet belőle. Elnéz, benéz, elbambul. Egy önvezető soha... előbb állítja le magát nagy vörös villogással, mint, hogy baj legyen belőle. Egy gépet nem zavar meg a menstruáció, az, hogy 5 perce dobott ki a nőd a lakásból, az, hogy buktál egy üzleten pár millát, az, hogy a középső ujját mutogatja neked az előtted levő és az sem zavarja, hogy csak 2 órát aludtál az éjjel, pedig jó sofőr vagy...

    "nem tudnak csak a játékokban normális botokat, vagy stratégia játékban kicsit is tanuló, nem csaláson alapuló módon kihívást jelentó AI-t csinálni, pedig sokkal sokkal több pénzt ráköltöttek erre a műfajra, mint a most divatos autópilóta fejlesztésekre?"

    Na várj... egy számítógépes játékban levő A.I.-nak nincs is olyan egyszerű dolga. Ahány játékos, annyi stílus, de KRESZ csak egy van! De nem ez a fő probléma, hanem a fejlesztési idő és a beletolt pénz. Egy önvezetőbe brutál mennyiségű pénzt és fejlesztési időt tolnak és tolhatnak is, mert nincs olyan határidő, mint egy játék esetében. Sokszor egyszerűen nincs elég idő normális A.I. beletolni egy játékba. Nézd meg az ősöreg Half Life 1-et... ott relatív volt rá idő, volt rá tőke... k. jó A.I. volt benne. No meg manapság már nem is nagyon ez a fő cél, hogy szívassuk a játékost. A casual réteg az uralkodó, azok meg nem szeretnek veszíteni, nekik nagy zöld nyil kell, meg 5 csapásra boruló boss és ezzel sikerélmény és fun factor. Ez már nem az Ultima-féle generáció.

    Egy önvezető kötött pályán mozoghat, rendkívül kötött és szigorú szabályok között, melyek azért annyira nem is bonyolultak, elég egyértelműek. Az autóvezetés pontosan egy olyan elvégzendő feladat ahol egy gép nagyon is optimálisan képes működni, persze ehhez jól karbantartott úthálózat és útjelzők is szükségesek.

    "AI még nem tart ott, ami egy jól vezető sofőr szintje."

    A jelenlegi A.I. ott tart, hogy ha a többi autó is betartja a KRESZ-t akkor nincs gond... de nem itt tartunk, ezért annyira nehéz az A.I.-t tanítgatni mert az emberi tényező ezt is szétbarmolja.

    "Az agresszívkodást, az agyatlanságot zéró toleranciával és maximális bizonyossággal kéne szerintem is megtorolni."

    Erre nincs mód, nem érdekli a yardot a kamerás felvételem...

    "De az, hogy ennyi vezetett km van mögötted és még élsz szerintem azt is jelenti, hogy a többség elvárható minimális szinten vezet."

    Ahogy korábban írtam, én már élből minden embert, minden közlekedőt úgy nézek, mintha részeg lenne és nem látna. Ezért kerültem el rengeteg balesetet, mert mindig a legrosszabbat tételezem fel róluk és ha heti 1x bejön, már pedig bejön, akkor ez a helyes nézőpont a közlekedőkkel szemben. Erre a sznob autósok azt mondják: defenzív vezetés.

    Számos baleset résztvevője voltam:

    1. Anyám vezetett, nem észlelte időben a lekanyrodó járművet, fékezés nélkül belerongyolt. A baleset oka: Emberi figyelmetlenség.

    2. Apám szerint a téli gumit a gumigyártó kartell találta ki, így régen nyárival kellett közlekedni télen is. Ennek egyértelmű velejárója volt télen a vízelvezetőkkel történő gyakori ismerkedés. A baleset oka: Emberi ostobaság.

    3. Középsuliban a tanárok kényszerítettek minket arra, hogy egy IFA-t felpakoljunk, majd üljünk a platóra és a célállomáson pakoljunk le. Soha nem értünk oda, de ütközéskor éreztük a zero G-t egy fél másodpercig. A beleset oka: Felelőtlenség és emberi ostobaság kombinálva a sofőr figyelmetlenségével.

    4. Mikor már melóztam a volt főnököm a kerekeken is durván spórolt, nem csak a fizetésen. Tükör radiál gumival járogattam ki, mert ha nem, hát mehettem amerre látok. (2 napig a fékem se csináltatták meg, abból nem lett baleset, de egy élmény volt.) Na a lényeg az, hogy egy biciklis kijött elém, én meg padlófékezve is nekicsúsztam, pedig full absztinensként nagyon jó reakcióidőm volt mindig is. A baleset oka: Emberi mulasztás, elégtelen műszaki állapot.

    5. Egy másik céges roncs. 80km/h. Kánikula. Kirohanó szarvas. Fékezés. Kár. A baleset oka: Emberi tényező, ugyanis a napfénytől későn vettem észre a rohanó állatot, egy gép bőven megállt volna.

    6. STOP tábla. Lakott területen kívül. Kijön elém. Csattanás lett volna, ha satuzok, de így is az lett, csak így oldalról, mert a szembejövőnek nem akartam nekimenni, így kénytelen voltam az utolsó pillanatban ráhúzni. A baleset oka: Emberi balfaszság, ignorancia, a STOP tábla leszarása. Slusszpoén, hogy engem is megbüntettek 30k-ra, mert a yard szerint inkább mentem volna bele a másikba, a kikerülés/előzés hülyeség volt, így megzavartam a közlekedés rendjét. Én. Megzavartam. A. Közlekedés. Rendjét. Lol.

    Azok a halott ismerőseim, hozzátartozóim akik autóbalesetben hunytak el, mind élne, ha önvezetőben ültek volna.
    Utoljára szerkesztette: Tinman, 2018.02.27. 10:24:11