• gaszton421
    #7
    Nem lehet. Az üzemanyagtarályokba szuper hűtött folyékony oxigént és kerozint töltenek hogy a lehető legtöbb üzemanyag férjen el, (megjegyzem ezt a trükköt csak a Spacex használja jelenleg), a idege özemanyag sűrűbb, akár 6-8% többet is beletöltenek mnt a szkásos hőmérsékleten. amint befejezik a töltést ez elkezd párologni, a felesleget kigőzölögtetik, ez az a fehér pára ami felszáll a hordozórakéta mellett, ha hosszabb ideig várni kell, halasztást szenvednek mint most akkor többet engednek ki. mivel előre sem a légköri nyomás sem a hőmérséklet nem ismert ezért itt már van egy bizonytalanság. Napos időben a fémburkolat is gyorsabban melegszik, azélcsendes időben lassabb a hőátvitel mint széllel. A start után a légnyomás befolyásolja a légellenállást, de ha a szél miatt vektoros sugárkormányzása kényszerülnek az is nveli az üzemanyag szükségletet. olyan sok faktor van hogy az az 1-2% már így is nagyon jó érték. Szerintem molnibalage jól látja eléggé kicentizték a középső blokk leszállását. Szerintem ők sem voltak biztosak benne hogy siker2lni fog, ezért nem raktak rá ugyanolyan titán grid fin-eket mint a két oldalsóra, itt a régi fajtát használták ami már ennél lényegesen kissebb terhelésű indításkor is vörösen izzott a súrlódástól. Ez az egyik legdrágább alkatrészük és ezt szeretnék legkevésbé elveszíteni, ezt Elon Musk mondta a sajtótájékoztatón.