• gaszton421
    #4
    Nem feltétlenül, a sajtótájékoztatón nem azt mondták hogy kifogyott az üzemanyag hnem azt hogy az intenzív haromhajtóműves fékezés indításakor csak egy hajtómű indult be, (vizsgálják hogy esetleg szoftwares vezérléssel volt-e a hiba, normál esetben ugyanis szinte mindig egy hajtóműves fékezéssel oldják meg a dolgot, vagy esetleg az újraindításhoz szükséges igníciós folyadék adagolásával volt a probléma), ez pedig nem volt képes teljesen lefékezni a rendelkezésre álló idő alatt ezért csapódott be kb 100 méterre a drónhajótól.

    Ami az üzemanyag adagolását illeti , azt általában kb 1-2% rezervával számolják ki, itt viszont a hasznos teher a lehetségesnél sokkal kissebb volt és az összes üzemanyagot elégették, (normál esetben a tartalék üzemanyagot kiengedik még mielőtt visszatér a légkörbe hogy egy esetleges robbanás ne tegye lenőrizhetetlenné a roncsok ecsapódási helyének kiválasztását). mivel a rezerva pont azért kell hogy pontosan akkora gyorsulást érjenek el ami kell és azt menet közben a telemetriai adatok alapján módosíthatják, ezért az is bizonytalan mennyi lesz a végső gyorsulás és ezzel az elérhető pálya. itt nem volt cél semmilyen konkrét pálya elérése, nem kellett találkoznia semmivel, ezért minent beladtak ami volt, csontszárazra égették a tartályokat. a minimális terv az volt hogy az elliptikus pálya naptávoli pontja elérje a Mars pályáját, eleve úgy tervezték hogy több lesz, de kb a maximálisra sikerült, a belső kisbolygňo övezet belső pereméig sikerült gyorsítani.
    Szóval nem a Kuiper övezetig, az még kb 20x messzebb van és vagy 10 évnyi utazásra.
    Azt hogy leszállótalpak, hidraulikus folyadék tartályok és titán grid finek nélkül jóval többre képes az így is köztüdott, a cég honlapján megadott hasznos teher adatok visszatérés,nélküli verzióra értendűk tehát eldobható verzióra.