• defiant9
    #73
    "Szerintem azért nem lesz ilyen külső töltés, mert az utakat átépíteni tovább tart (és többe kerül) mint nagyobb energiasűrűségű akkukat kifejleszteni - és itt több nagyságrendű növekedésre gondolok, nem a Li-ion akksik további reszelgetésére."

    A fő gond inkább az úttal a tyúk/tojás paradoxon. Metró alagutat ásni hogy ne a 7-es busz járjon a Körtér és a Blaha között sem volt két fillér, ezek közösségi döntések. A Tesla nem a kaszni vagy a motor miatt drága, ha a sok millió leendő e-autó sok millós akku pakk árának nagyobb része elérhető út kábelezésre fordítható akkor már közel sem lenne olyan horror összeg. Azt sem mondom hogy minden utat alá kellene kábelezni, azt látom hogy a troli is egész jól eldöcög áramszedő nélkül amíg el nem éri a vezetékesített szakaszt(főutat),
    A lényeg hogy a vezeték meg a hozzá tartozó elektronika egy meglévő/fejleszthető technika, tömegtermelésben olcsóbbítható, ami az akkura már nem igaz, ráadásul ez garantáltan teremt helyi munkahelyeket. Fokozatosság elve itt is megoldható, első körben elég 1-1 sávot alákábelezni + buszmegállókat, akinek meg zöld rendszáma van az egy ideig tölthetne is ebben a sávban. A bedugós töltő szvsz. kényelmetlen/korlátos hozzáférésű.
    Az akku egy sziget megoldás, egy network modell nagy tömegben jellemzően jobb. Repülőre ugyan sziget modell illeszkedik, de a tömeg ott annyira kritikus faktor hogy én a jelenleg látható trendvonal alapján megugorhatatlan feladatnak látom.

    Mindezek ellenére nem gondolom hogy hamarosan ilyen utakon járunk, az állami adminisztráció csak követi a trendet, jellemzően nem tereli még idejében azt hosszú távú irányba, ez jellemzően oda vezet hogy mire felismerik addigra már késő, a kialakult rendszerről már fájdalmas váltani.