defiant9#60
Egy kommersz kamion 400-500 lóerő, mindenki látta hogy ez egy átlagos emelkedőn nem tudja tartani a 90 kmh-t,.
Tesla kamionban elvileg több a Model 3-ban használt motor lenne ami 300 LE, tehát kettő már elég lehet egy emelkedőhöz.
Azt ne feledjük hogy a lejtőn a diesel kamion a féktárcsát használja, míg az elektromotor fékezve tölti az akkukat vissza, nyilván kb. 20% veszteség azért itt is megvan. Az akkuban tárolt energia+tömeg ami szűk keresztmetszet, emelkedővel szerintem nem lenne gond, sőt valójában ezek az alacsonyabb 'kapaszkodó sáv sebesség' miatt optimális szakaszok lennének a külső töltésre amiben én hosszú távon a megoldást látom(ground level charging), nem az akku pakk cipelésben, a kérdésben döntő persze az ilyen út ára lesz: The system is capable of charging an EV dynamically at up to 20 kW at highway speeds (100 km/h). Qualcomm also demonstrated simultaneous charging, in which two vehicles on the same track can charge dynamically at the same time. Utoljára szerkesztette: defiant9, 2018.02.08. 21:36:18