• Skylake
    #5
    Ez most az a pont, amikor akkorára nőtt az FB, és annyira kezdenek látszódni a problémák a rendszer addiktivitása okán, hogy kezdenek magyarázkodni. Rövidesen majd jönnek a különböző, kívülről etikusnak tűnő, általuk leprogramozott, felhasználó érdekeit és szabadidejét felszínen nézve kevésbé agyonb*szó magoldások, amelyek persze ugyanolyan addiktívak lesznek, és a felhasználói aktivitást is ugyanolyan, vagy még nagyobb szélességben fogják monitorozni, eljátszva annak illúzióját, hogy a szabadidőt és a magánéletet már nem (annyira) zabálja fel a platform. E megoldások többsége azon fog alapulni valószínűleg, hogy a FB mint szolgáltatás, vagy annak komponensei beépülnek az élet egyéb digitalizálható szféráiba - ne legyen annyira nyilvánvaló, hogy egy szférát uralnak, és abban emiatt nagyon erősen láthatóak, és a befolyás, az addikció nyilvánvalósága is jól látható ezért - viszont az üzlet menjen tovább. A cég és terméke most pont ott tart, mint a dohányipar a 60-as években. Addig ott is nagyon monolitikus volt a termékkínálat és termékértékesítés. Mára ez teljes mértékben szegmentálódott, illetve nem véletlenül tolták fel a szponzorizációt is, az egyes fogyasztói szegmenseket megcélozva. A Facebook Inc. is pontosan ezt az utat fogja bejárni az előzőleg leírtak szerint - ha menni fog neki. Hátha nem.