Cefet#31
Azért nincs mindenben igazad...
Rövid távokon egy elektromos teherautó is lehet gazdságosabb, praktikusabb, mint egy dízel.
Pl. 30 km-es körzetben naponta egyszer kihordani a kenyeret.
Nekem 30 km-re van a munkahely. Napi bejárásra már most erősen elgondolkodtató egy Leaf beszerzése. Van 2,5 kW napelemem, ami évente kb. 3000 kWh áramot termel. Ez a Leaf-be 30000km-re lenne elég.
Olyan hülyeséget meg ne írjál, hogy villamos hajtású autó nem tud felmenni a dombra...
Az sem teljesen igaz, hogy nem lehet a benzin energia sűrűségét elérni villamos energia tárolásban. A lítium-levegő akku elméleti energia sűrűsége 13kWh/kg. 100 kg ilyen akku elvinne több mint 10000km-re. Nem holnap lesz az biztos, de kategorikusan kijelenteni, hogy marhaság, én nem merném...
A hosszú utakkal kapcsolatban: ha 30km-enként lennének villamos töltőállomások, (mint benzinkutak) akkor azért vidámabb lenne a helyzet. Utoljára szerkesztette: Cefet, 2017.12.01. 12:15:08