#40
Kicsit csúsztatást érzékelek. A Leaf egy max Astra kategóriájú autó, ami viszont kb 11 000 $, vagy euro és nem 22 000!
A Leaf ára 7 év alatt esett 10 %-ot, de ebből kiindulva primitív valszeg nem a piaci realitásokat tükröző kérdés, de akkor is: a maradék 70%-ot hány év alatt veszíti? 35? Az azért még sem 10!
A nagy áramerősségű nagy igénybevételű alkatrészek meghibásodása: motor, inverter bizony gazdasági totálkárt jelentenek egy ilyen kocsinál is, nem csak az akksik, azok ára viszont valószínűleg nem fog mozogni annyit.
Környezetvédelem kérdése. A környezetvédelmi statisztikákat nézve elmondható, hogy egy olyan ország lakossága, ahol a villamosáram előállítása nem levegő szennyező módon történik (atom, vagy megújuló) járhat a legjobban a villanykocsik elterjedésével. Ahol 50% feletti a szénerőművek aránya ott viszont a villanykocsik még rosszabb helyzetet is teremthetnek, mert a szénerőművek aeroszol kibocsájtása rosszabb, mintha a közlekedést belsőégésű motorokkal, akár dízellel akárnánk megoldani. Lengyelországban a villanykocsik elterjedése ugyan kiválthatná a levegő szennyezettségének 20-30 %-áért felelős közlekedési eszközöket, azonban a villamos áram termelő kapacitás jelentős bővítését igényelné.Ha ez szén/fosszsilis erőművekkel történne, akkor cseberből vederbe jutnának és továbbra is maradnának az EU egyik legrosszabb levegőjű országa, vagy még romlana is a helyzet!