bundasjezus#24
Városban 0-70 között aztán hihetetlenül számít, hogy két lámpa között minél jobban gyorsuljon az autó, igaz? Országúton két kamiont egyszerre előzni...na ott számít. De ezeket egy belsőégésű motoros kocsi is tudja.
Csöndes... Ültél mostanában modern benzimotoros autóban? Városi sebességnél nem hallani a motor zaját. Se benn, se kívül.
Nem a városi tempóhoz szükséges gyorsításokról beszélek. 4-5 kemény 0-100-as gyorsulás eléggé megtépázza a hatótávot. Ha kihasználod a villanymotor nyomatékát akkor behorpad az akku. Nem lehet egyszerre d*gni és szűznek is maradni. Ez van. Ha meg spórolsz az akkuval, akkor egy szívódízel Golf dinamikáját élvezheted.
Darabszámra valóban kevesebb alkatrész van egy elektromos autóban. De ez a kevesebb alkatrész nem jelenti azt, hogy nem lenne bonyolult. Akkufűtés, akkuhűtés, akkumenedzsment, inverter, töltőáramkör, kisfeszültségű kör, nagyfeszültségű kör stb. Youtube-on vannak nagyon frankó videók a Leaf motorjának és elektronikájának szétszereléséről. Leányálom.
Jaj, az ezerszer megcáfolt Prius legenda. A Prius akkui teljesen más üzemállapotokban működnek mint egy elektromos autó akksijai. A Prius akkuit az akkumenedzsment sosem engedte 80% fölé tölteni és 40 % alá kisütni. Ráadásul nagyságrendekkel kisebb igénybevétele volt mint egy Tesla vagy Leaf akksinak. Nem mindegy hogy az akksi csak kisegítő energiaforrás vagy fő energiaforrás. Alma és a körte esete. Utoljára szerkesztette: bundasjezus, 2017.11.22. 23:45:06