bundasjezus#22
Dehogy lesz olcsóbb egy elektromos autó, mint egy belsőégésű motoros autó. Gondolkozz már, ne csak higgy. Szerinted mekkora termelési volumenre lenne ahhoz szükség, hogy egy elektromos autó olcsóbb legyen, mint egy belsőégésű motoros? Szerinted 5 éven belül ez reális? (lásd Tesla Model 3) Még 25 éven belül sem.
Nem tudom mi nem érthető abban, hogy egy elektromos autó kevesebbet nyújt, mint egy belsőégésű motoros autó.
Teljesítmény: elektromos autó rövid ideig hatalmas csúcsteljesítmény leadására képes, aztán túlhevül az akku és a motor, ráadásul az akku merülésével egyre kisebb teljesítményt használhatsz fel. Egy belsőégésű motor ezzel szemben amíg egy csepp tüzelőanyag van a tankban, addig képes leadni a csúcsteljesítményét.
Gyorsulás: a villanymotor nyomatékkarakterisztikája tökéletes. De semmit sem ér, ha 4-5 gyorsulás után felére esik a hatótáv. Belsőégésűeknél nem ideális a karakterisztika. Egyébként küldj fel egymás ellen egy Nissan Leaf-et és egy Trabant 601-et a Hungaroringre és csapass velük padlógázon 10 kört (44 km). A Trabi fog nyerni.
Biztonság: Láttál te már lítiumot égni? Pariban van a benzinnel. A gázolaj meg nem robban.
"Otthon kvázi van egy saját benzinkutad": melyikre gondolsz? Amelyiknek a napelemei rá vannak kötve az atomerőművel és fosszilis erőművekkel működő hálózatra? Vagy amelyikhez akkora akkukapacitást kell kiépíteni (szigetüzemmód esetén), hogy egy emberi élet is kevés a megtérüléséhez? Ezzel szemben a belsőégésűt 5 perc alatt teletankolom a kúton.
Szervizígény: a villanyautó se b*szta meg a fizikát. Ahol termikus és mechanikus igénybevétel van, ott kifáradás és meghibásodás is lesz (szoftver, hardver, inverter, akku, féltengely, gumiabroncs stb.) Ráadásul bizonyos év és megtett km után gazdasági totálkáros az autód az akkuk miatt. Hiába látott kevés szervizt.
És akkor erre jön még a körülményes és elfogadhatatlan akkutöltés, a hatótáv para (fűtés, rádió, légkondi stb. vs hatótáv).
Szóval fuss ennek neki mégegyszer.