• Nagydög
    #22
    "Kérdés, hogy gyak olcsóbban mint a konkurencia lehet-e haszonnal gyártani, amikor azokat nagy gyárak csinálják és általában veszteséggel adják."

    Ez egy erdekes kerdes. Kicsit olyan, mint annak idejen a Xerox vs a többi nyomtato/fenymasolo gyarto. Nem teljesen ugyanabban a versenyben vesznek reszt.
    A konkurencianak egyelore meg nem erdeke szigoruan, hogy profitot termeljenek az elektromos autokon. Mivel a kibocsatasi adatokat konszern atlagra hatarozzak meg, sok gyarto azert gyart elektromos autot, hogy a profitabilisabb nagy (belsoegesu motoros) autoit forgalmazhassa. A Chevy Bolt gyartasa hatarozottan veszteseges, viszont cserebe a GM tobb igen nyereseges pickupot adhat el, igy osszessegeben megis megeri a gyartasa. Ezert aztan nem is nagyon kepesztenek, hogy rentabilissa tegyek az elektromos auto gyartast. Egyelore. Kicsit bajban is van a GM, mert nem gondoltak komolyan az egesz Bolt projektet, es most nem birnak a megrendelesekkel. Az Europaba erkezo peldanyokat gyakorlatilag a norvegok egyedul felvasaroljak, es meg nekik sem jut eleg. Tobbet gyartani meg nyilvan nem akarnak, mert veszteseges.
    A Tesla nem gyart belsoegesu motoros autokat, igy ezt nem engedheti meg maganak, vagy legalabbis nem hosszabb tavon, igy kenytelen profitabilisan gyartani.
    A masik, ami eselyesebbe teszi, hogy a Tesla profitot termeljen az autoin, az az akkumulator. A tobbi gyarto beszallitoktol szerzi be az akkumulatorokat(ami egy elektromos auto aranak siman az 50%-a, vagy tobb), vagyis kenytelen a beszallito profitjat is finanszirozni es pillanatnyilag nagyobb a kereslet, mint a kinalat.