• huksha
    #4
    Ez nem csúsztatás, ez egyszerűen egy teljesen más dolog. Amit te írtál az továbbra is fennáll és ez nyilván nem oldja meg a fizetési problémákat. Mindazonáltal digitalizáni kell! Ebben a rendszerben hatalmas lehetőségek vannak... Nem beszélve, hogy az adatfeldolgozás gyorsulni fog (ami ugye ráfér a magyar ügyintézésre) és később a big data-val rengeted hasznos dologra is fény derülhet. Mindenképp pozitív kezdeményezés! Lássuk már a jót is a dolgokban. :)
    BTW: igen, virtuális "dokit" is akarnak a jövőben (és nem csak itthon) az egyszerűbb esetekhez, ahol üzenetben kommunikálva (pl.: Messenger) megadhatod a panaszaid és ad rá tippet, hogy mit kezdj vele, pl. égési sérülés, vágás, izomgörcs, sérv esetén.

    @mrzed001
    Ami pedig az összeomlást érinti: tudtommal még nem vezették be sehol, hanem egy "réteget" kell elhelyezni a helyi informatikusnak, ami "összeköti" a helyi régi adatbázist az új központosítottal. Ha ezt viszont nem lehet megoldani, akkor a helyi informatikusnak kell megoldást találnia rá, hogy hogyan lehet a meglévő adatokat egy közös nevezőre hozni a központi elvárásokkal és hogyan migrálják át oda. Amint ez megtörtént, úgy lehet használni az EESZT megoldását. Ezt egy kórházban dolgozó "vezető" informatikus barátom mondta. Az, hogy összeomlik a db, azt azt jelenti, hogy a helyi a szar és annak már régen is voltak baja(i). Szerinte a legnagyobb gond, hogy minden kórház valamilyen szinten egyéni megoldásokat és adattárolási eljárásokat is bevezetett, ezért lesz nehézkes az elején a kompatibilitási problémák megoldása.