#99
Így van. De nem kell túlgondolni a dolgokat. Az, hogy az önvezérlő villanykocsi megosztva jelenthet egy új minőséget, nem azt jelenti, hogy fog is, ráadásul olyan új minőséget, ami aztán minden más opciót negligál.
Először is kis különbségekkel a közösségi önvezérlő villanykocsi 3 különböző viszonylag új dolgot is jelent.
1. Klasszikus közösségi médiamegosztós (magánszemélyek által birtokolt kocsival) az az telekocsi.
2. Magáncég által üzemeltetett taxi jellegű.
3. Közlekedési társaság által üzemeltetett kisbusz jellegű tömegközlekedési eszköz.
A viszonylag új minőséget igazából csak az első jelentene, mert a netes igény/szolgáltatás rendszer szervezés ennél hozott újat az utóbbi időben, de ugye már ez is létezik. Szal az egész új minősége erősen megkérdőjelezhető, ráadásul ha annyira vonzó miért nem terjednek ezek öles hétmérföldes léptekkel?
Ráadásul úgy tűnik, hogy azok izgulnak erre rá, akiknek valójában vagy nincs kocsijuk, vagy már tele van a törpjük az autozás nyűgeivel és szívesen venne egy ilyen kényelmes megoldást.
A jelenlegi autósok nagyrészét viszont simán hidegen hagyja az egész, és az autópiacot is maximálisan veszélyezteti, ezért a nagy cégeknek sem érdeke, hogy kizárolagos jelleggel megvalósítsák azt a rémálmot, ami ezexerint csak a bicós hipszterek nedves álmaiban szerepel. Mobil esernyő/télikabát rossz-idő esetére.
Félreértés ne essék, nem téged fikázlak, mert magam is igénybe venném, ahogy a taxit, a repülőtéri kisbuszt. Azt fikázom, aki valami sztálinista/maoista zöldforradalom alapvetéseként tekint erre, villamosítás plusz szovjet vezetés egyenlő kommunizmus! ;)