kvp#105
Az automata taxi rendszerek eseten kell az automatikus gyorstolto, tehat amikor bizonyos szint ala csokken a toltottseg, akkor az autonak automatikusan ra kell allnia egy gyorstoltore. A diszpecser szoftvernek oda kell figyelnie, hogy csak akkora utra adja ki a kocsit, ami utan meg tartalekkal eleri a kovetkezo az auto szamara idopontra lefoglalt gyorstoltot. Szep logisztikai kihivas, de egy megfelelo szoftverrel kezelheto.
A magantulajdonu automegosztasban nem igazan latok jovot, szerintem inkabb cegek fogjak taxikent uzemeltetni oket, de ha megis maganember lenne a tulaj, akkor megadhato, hogy mikorra es mekkora toltottseggel keri vissza es a szoftver kezeli, hogy ezek a feltetelek teljesuljenek. Persze a gyorstoltes miatt nem biztos, hogy megeri egyaltalan elkuldeni a kocsit, ugyanis ha az allasi idot inkabb csepptoltessel egy sima kisaramu konnektoron tolti, akkor lehet jobban jon ki a tulaj mintha keresne az autoval, de a bevetel elmenne a gyorstoltesre/amortizaciora/takaritasra. Egyebkent az uber fele model se eri meg maganembereknek csak ha foallasban csinaljak (kvazi foallasu taxis vallalkozokent) es adoelkerulessel kombinaljak. Ha csak napi mondjuk 2 ora az engedelyezett maximalis munkaido (napi 8 oras foallas mellett az is eleg sok) es adozni is kell, akkor egyszeruen nem eri meg anyagilag meg nyugateuropaban sem.