kvp#103
Az elektromos autok terjedeset egyebkent egesz jol latni. Itt a kornyeken ha nem metro, villamos vagy troli, akkor jellemzoen elektromos buszok jarnak. Nem a nagy dogok, hanem a kis froccsontott modulok. A soforulesen latszik, hogy ugy raktak bele cipokanallal, az a jarmu mar alapvetoen automata busznak lett inkabb tervezve. Ha taxit hivok, akkor altalaban hibrid jon, mivel az egyik tarsasag ahol jellemzoen flottas autok es szerzodeses soforok vannak ilyeneket vett. Az ara ugyanannyi mint egy alvallalkozos oreg benzines eseten egy masik cegnel. Utobbit akkor hivom ha teherszallitas lesz, mert sok kombijuk es kisbuszuk van, amiben elfer az az 1-2 kobmeter cucc amit vinni kell. Ismerosom is hibrid autot vett, mert zold rendszamos es nem kell szivnia a parkolassal. Es ez Budapest, nem a nyugat.
Magam reszerol munkabajarashoz eppen most nem kell auto, mert trolival megoldhato (kaputol kapuig) es ahova kell oda is el tudok jutni villamossal es metroval. (ejjel ha nezem az indulasokat kb. 20 perc hazajutni Budarol Pestre ejszakai busszal, mig taxival ugyanez 15, tehat 5 perc a tomegkozlekedes hatranya, mindez 1 atszallassal a Nyugatinal) Ha a jovoben megis kikoltoznek kertes hazba, akkor pedig kellene egy plug in elektromos auto, ugyanis nekem boven eleg ha ejjelente es a munkahelyen a parkoloban feltolt annyira, hogy masnap a munkaba be, boltig el, boltbol haza utat megtegye. Ellenben nem nagyon kell szervizelni es a tomegkozlekdessel szemben nem kell kirakodni minden cuccot, tehat ha bevasarolni megy be az ember akkor az autoban bent hagyhatja a cuccait, mig tomegkozlekedes eseten mindent vinni kell kezben. (egy megfeleloen eros biztonsagi rendszer alap, tehat ne lehessen elvinni vagy kiramolni a kocsit akarmit is hagyunk benne)
Szerintem tovabbra is ott tartunk, hogy az elektromos autok eleg olcsoak lesznek ahhoz, hogy azok is tudjanak kocsit tartani akik eddig nem. Viszont az teny, hogy sok embernek nem fog kelleni a kocsi, mivel az automatizalas biztositja azt is, hogy a taxik es a tomegkozlekedes olcsobb legyen. A kozossegi automegosztasrol (vagy lakas kiadasrol) pedig annyit, hogy altalaban rovid ido alatt par befekteto kezebe kerul a piac, tehat a maganemberek helyett megjelennek a nagyvallalkozok es onnantol hagyomanyos taxiscegekrol (lakas berbeadokrol) beszelhetunk, mig az egyszeri automegoszto kiszorul, mert jellemzoen mindig akkor van igeny csak a jarmuvere, amikor neki is kell, tehat csucsidoben.