kvp#2
Azert az algoritmikus hattere mar jo 20 eve ismert, csak most mar van hozza szamitasi kapacitas is. Viszont attol, hogy kepes a szenzorok adataibol egy 3d terkepet felepiteni, a mozgo objektumokat szegmentalni es keresni egy olyan uvonalat amin nem megy neki semminek meg nem lesz robotauto.
Kell a kornyezet felismerese (jelzesek, tablak) vagy egy megfelelo szintu es friss 3D-s terkep, kell egy az utobbira epulo pontos utvonaltervezo rendszer. (hogy lehetoleg ne a szembejovo savban hajtson, akkor sem ha az eppen szabad) E ket feladatbol az elso halad, de nem eleg pontos. A masodik pedig nagyon lassan halad es egyelore nem megoldott, hogy eleg gyorsan frissuljon. (mar egy terelo bolya odebb rakasa megboritja) A ketto kombinalciojara pedig egyelore nincs jo megoldas (ide kellene a valodi MI). Lehetoseg meg a raj alapu frissites, tehat minden auto a latott infok alapjan frissiti a kozos terkepet, de ehhez egyelore se szabvany, se eleg jarmu nincs.
Erdekes lesz, de meg nagyon sok kritikus elem hianyzik, csak a nyers szamitasi ero van meg. (de dragabb es joval nagyobb hardverrel az eddig is megvolt)