• gforce9
    #270
    Volna helye a megújulóknak célfeladatokra lehetne őket használni simán volna mit rájuk bízni. De nem azzal kéne kezdeni, hogy szereljünk minden tetőre napelemet és kössük rá központi hálózatra aztán majd szopjon mindenki. Majd lehet eljön az idő, hogy annyi elektromos autó fog rohangálni az utakon és minden parkolóhelyhez lesz töltő, hogy a megújulók megszaladó csúcsát el lehet süllyeszteni a parkoló autók akkujába vezérelt - lánykori nevén éjszakai áramkörön. (de ezt sem lehet a végtelenségig tolni, ipari méretű tárolásra még ez sem elég, de talán arra igen, hogy némi napelemtúltermelést simítani tudjon ott a helyszínen) De egyőle itt még nem tartunk. Az elektromos autó nemcsak nekünk de egy nyugati alsóközéposztálybelinek sem olcsó muri, hatótávban és flexibilitásban elmaradnak a robbanómotoros társaikkal szemben. Nyilván ez változni fog és az elektomos autóé a jövő ez már látszik. De ez csak csekélyke részét fogja megoldani nap-szél ingadozás simításának. Ehhez fosszilis erőművek kellenek majd, amiket le lehet állítani ha kell és be lehet kapcsolni mindezt gyorsan. Nyilván egy Paksot nem lehet gyorsan kapcsolgatni, nme is arra van kitalálva.

    A kulcsszó mindig az energiatárolás. Amíg a benzinnek elég egy vashordó oszt elvan veszteség nélkül benne kb. akármeddig, addig az elektromossággal nem ez a helyzet. Tárolni veszteség nélkül nem lehet, főleg nem akármeddig. A tárolás módja meg kurvadrága.