• kvp
    #7
    "Nagy hülyeséget írtam?"

    Sajnos igen. A japanok a 60-as evek ota kiserleteznek a technologiaval es mara eljutottak oda, hogy van egy mukodokepes es megbizhato rendszeruk, amihez van egy utasok altal is latogathato tesztpalya. Egyetlen gond van csak, nagyon nem eri meg uzemeltetni, mert az energiakoltsege magasabb mintha repulore ulnenek az emberek. Viszont a nagy sebesseg es a limitalando gyorsulas miatt csak nagyobb tavolsagokra eri meg hasznalni, ami viszont azt jelenti, hogy a repulokkel kell versenyeznie ar/ertek aranyban. Egyszeruen nem eri meg.

    Itthon a hagyomanyos elovarosi vonatok (pl. a flirt-ok) is fel tudnak menni 160 km/h-ig. A railjet ha jo a palya alatta 230-ig, a vaci vonalra vasarolt uj emeletes kiss-ek pedig 240-ig (pl. a westbahn-on Becsnel). Ez mar nagyon kozel van a 300 km/h-hoz es sima ketsines hagyomanyos vonatokrol van szo, amik raadasul mar meg is vannak (es jarnak itthon is) vagy eppen most szerzik be oket. Ha lesz penz a becsi vonalat 240-esre felhozni, akkor fel fogjak hozni es most egy tobb mint 150 eves vasutvonalrol van szo, amit idonkent fejleszteni szoktunk.

    Szoval lehet, hogy meg lehet csinalni a hyperloop-ot, de igazabol 400-500 km/h alatt nem sok ertelme van, mig a folott meg tul draga a mukodtetesi koltsege a repulokhoz kepest. Ha ez megvaltozik, akkor esetleg van ertelme foglalkozni vele, ha addig nem erik utol a hagyomanyos vonatok. (a maximum amit hagyomanyos sinen es tengerszinti legnyomason eddig elertek 1017 km/h volt, bar azt mar raketahajtomuvel)