• kvp
    #6
    "A biztonsági őr is személyzet."

    Igaz, viszont biztonsagos vizeken elhagyhato, illetve kivalthato egy taviranyitasu biztonsagi rendszerrel. Tehat a szemelyzet nem tartozkodik fizikailag a hajon, hanem egy kozpontban ul. Csak akkor lepnek be ha beavatkozas szukseges. Igy par iranyitoval es egy kisletszamu biztonsagi csapattal lefedheto lenne egy egesz flotta.

    Egyszerubb esetben az automata rendszer csak riaszt, de 'tuzparancsot' mar csak ember adhat taviranyitassal. A fejletebb rendszerek amikor kint vannak a nyilt vizen akar automatikusan elhajthatnak minden felejuk kozelito objektumot.

    Egyebkent egy automata hajot elkotni sem trivialis. Hid nincs, csak a kommunikacios es szenzor arboc. A gephaz leheggesztve, a hajon nincs nyiltvizi korulmenyek kozott emberi kozlekedesre alkalmas felulet sem. El lehet sullyeszteni es megprobalhatjak a szenzorok kijatszasaval kirabolni a berakodas utan is elerheto kontenereket, de nagyjabol ennyi. Igazabol tenylegesen elteriteni csak a tavvezerles feltoresevel lehetne oket, de ha eleg sok penz mulik rajta, akkor erre van nagyjabol biztonsagos megoldas.

    Igazabol az automata hajok megoldanak a low tech, fedelztre maszos kalozkodas problemajat, a high tech kalozkodas pedig igencsak bonyolult egy nagy, lassu es jol lathato hajo eseten, amin nincs tuszulejtheto szemelyzet, tehat a 'mentocsapat' akarmekkora eroszakot alkalmazhat a rablokkal szemben.