• NEXUS6
    #44
    Igen, az autóipar esetében is fontos szempont, hogy jelentős hozzáadott érték legyen a termékbe. Ez a 90-es évekig a műszaki tartalomban nyilvánult meg. Egy 90-es években gyártott kocsi már kb elérte azt a szintet, amit a maiak, megbízhatóságban, teljesítményben.

    Utána jöttek az extrák, ma egy jól felszerelt családi, nagykocsiban olyan dolgok vannak, amelyek még a 80-as években hihetetlen luxusnak számítottak és kb Rolls Royce kat kocsikban lehetett akkor még csak látni.

    Aztán most jön az orrbaxájba elektronizálás, kommunikáció, vezetési asszisztensek, menetteljesítmény javítás, és a csodák csodája az MI. De ez a fázis is problematikus, ahogy az előző fázisok is azok voltak. Az új rendszerek javítsa drága, a csúcs elektronizált kocsikba ráadásul ezek integráltan vannak meg, ergo egy jelentéktelen funkció, működéskételenné teszi a kocsit. A javítás egyre többe kerül, egyre magasabb szintű támogatást igényel (szakértelmet nem, mert a vége úgy is csere, nem reszelés).

    Nem az autósok megelégedése, vagy pusztán a biztonság növelése a cél, hanem a hozzáadott érték növelése, ami által jogosan lehet egy viszonylag magas árat kérni a kocsikért.