• kvp
    #3
    Nagyon butan magyaraz a cikk. Arrol van szo, hogy ha egy utvonaltervezo elore meg tudja tervezni az idealis sebesseg gorbet a terep es a forgalom figyelembevetelevel, akkor sokkal energiahatekonyabb lesz a jarmu. Vagy eppen gyorsabb. ha a sporolas helyett a kanyariv optimalizaciot es a maximalis biztonsagos sebesseget allitjuk be mint celparametereket. A jarmu ugyanugy optimalizal es az ismert adatok alapjan elore tervez mint egy jobb autoversenyzo vagy kereskedelmi sofor. Hogy mondjak egy masik peldat, ha mar nagyon fogy a szufla a kocsibol, de tankolas/toltes nelkul szeretnenk hazaerni, akkor kiszamolhatja, hogy az emelkedon erdemesebb lassan felmenni, majd visszataplalassal lejonni, hogy a legellenallasbol fakado veszteseget minimalizalja. Az, hogy mennyire lassan pedig attol fugg, hogy mennyi energia van meg raktaron es ebbol mennyit pazarolhat el arra, hogy gyorsan menjen.