• molnibalage83
    #4
    Ez akar meg ugy is megoldhato, hogy minden repteren lennenek le- es felszallas alatt vezeto operatorok, akik egesz nap csak le es felszallnak a toronyban ulve az eppen sorra kerulo gepekkel. Hatalmas elonye, hogy mindenkinek csak a sajat repteret kell ismernie, hatranya, hogy tobb geptipust is tudni kell kezelni.

    Jujujuj...
    Eleve ott bukik el az egész renszer, ahol nem megoldható ennek a biztosítása. Nem minden reptéren van a fullos teljes ILS rendszer...


    Repules kozben pedig a robotpilota vezet. Ha gond van akkor a kozponti legiranyito elviszi a gepet a legkozelebbi repterig, ahol egy helyi dronpilota leteszi. Az afganisztani dronok is igy mennek, a le- es felszallast egy a helyi repterre telepitett pilota vegzi (a kamerakep mellett fizikai ralatassal a jarmure), a kuldetest pedig az amerikaban ulo operatorok viszik. Igy a helyben levo pilotanak sem kell a kornyeken lako civilekre lovoldoznie es a komolyabb vezerlorendszer (pl. a fegyvervezerles konzolja) sem hagyja el az usa-t.

    Ez elsőre jónak hangzik, csak tudtommal a drónok közelébe nem mennek olyan forgalmú repterenek, mint Heathrow és társai.


    Viszont ahogy nemelyik auotmata vonaton, egy repulon is lehet kepzett szemelyzet, tehat pl. az utaskiserok kozzul 1-2-ot be lehet tanitani a veszhelyzeti manualis repulesre es ha gond van, akkor bemennek a fulkebe es kezzel vezetve leteszik a gepet.

    Na ez a legviccesebb rész... Vészhelyzetr esetén pont, hogy teljes értékű pilóta is kevés sokszor, mert a gép nem vezethető normál módon...


    Ez azt jelenti, hogy nem kell teljes erteku pilota, csak a veszhelyzeteket es a leszallast kell gyakorolniuk, a felszallast es a tobbi normal repulogep management, uzemszeru navigacios es szabvanyos kommunikacios feladatot nem.
    Lásd fent. Ezzel nem spórolható ki a pilóta a rendszerből sőt, csak még szarabb végeredményt kapsz.


    ps: A londoni DLR-en train captain-nek hivtak regen azt a biztonsagi ort aki szukseg eseten meg tudja allitani a jarmuvet vagy ha kell a legkozelebbi megalloig elvinni. Ujabban passenger service agent-nek hivjak, a repulokon lehetne mondjuk flight attendant a nevuk es mondjuk a senior flight attendant lehetne a designated emergengcy pilot. :-)

    A nagy difi az, hogy a szárazföldi járművek végszükség esetén megállnak és nem történik semi, ha nem tűzről van szó. Igen, közlekedési káosz lesz, de nem hal bele senki. Egy repülőgép nem tud megállni, nem tud várni és nem lehet csak úgy simán lehozni.

    Az önvezető autók is jelenleg úgy mennek, hogy kell mögé azért sofőr. Az átlagember képes vezetni kocsit, de repülőt nem lehet csak úgy átvenni.

    Én láthatáron nem látom azt, hogy mikor lehetne egy airlinerekt pilóta nélkül üzemeltetni.
    Utoljára szerkesztette: molnibalage83, 2017.06.14. 11:33:30