• cylontoaster
    #3
    Nem ehhez hasonló módszerrel:
    "A NASA egypilótás koncepciója szerint minden gépen egy kapitány lenne, akit egy földi operátor támogatna. Utóbbi ha minden rendben van, pusztán diszpécser feladatokat látna el 12 gépnél egyszerre, míg gond esetén első tisztté lépne elő az adott gépen."

    Továbblépve annyival, hogy bármi van, nem veheti át a gépet (szaktudása sincs esetleg). Gyakorlatilag egy légikísérő-vezető, aki állandó kapcsolatban van a földi irányítással és esetleg műszereket le tud olvasni.

    Ha nincs joga vezetni, akkor a kamikázék sem tornyokba, sem vakontúrásba nem tudnak belemenni. Az emberek nem épp racionálisak, el tudom képzelni, hogy jobban félnek a 10 évente 1x megtörténő ilyen eseménytől, mint az évente előforduló műszaki hibáktól, amit a pilóta eddig lekezelt..

    Illetve annyi beleszólása leet esetleg a személyzetnek, hogy előre megadott programokat hívnak meg, azaz pl.: a valaki rosszul van, a legközelebbi reptérre le kell szállni.