• Piel
    #5
    "Mi annak idején simán körülnéztünk mielőtt lelépünk az úttestre" :-) Mondhatná a korosztályomnál idősebb. Igazából nem volt ezzel semmi baj, mert a gyalogosnak elvileg nincs féktávolsága. Az összes járműnek van. Akkor meg mit akar az a közlekedésmérnök amikor a gyalogosnak kínálja az elsőbbség jogát? Valakinek eszébe jutott, hogy amikor a 40 tonnás járműszerelvény kell, hogy megálljon 1 gyalogos miatt, mit okoz ez? (Környezetszennyezés? 40 tonnát lefékezni - felgyorsítani?) A gyalogos lelép mert azt hiszi, hogy elsőbbsége van. Igen. Ha megadják! Akinek jogosítványa van az valószínűleg hallott erről. A gyalogos akinek még az sem biztos, hogy van jogosítványa, vajon hogyan becsüli meg egy jármű sebességét, hogy vajon meg tud-e állni a jármű? A kerékpárosokról nem is beszélve, akik a gyalogátkelőhelyeken olyan sebességgel tekernek át, hogy csoda, hogy nem kenődnek fel egyesek a motorháztetőre. Azt ugyan tudja, hogy a gyalogosnak elsőbbsége van, de olyan sebességgel közelíti meg az átkelőhelyet, hogy az autós vagy észreveszi vagy nem! A többség le sem száll, hanem átgurul. Volt szerencsém tapasztalni. Csak a rutinom mentette meg a majomembert, csak mert számítottam rá hogy szabálytalan lesz. Ezt egy közlekedésmérnöknek számba kellett volna vennie akkor amikor keresztülverekedte a gyalogosnak legyen elsőbbsége elvet!
    Fenti gondolatok a nem lámpás kereszteződésekre vonatkoznak! De ott is rossz nézni ahogy sokszor a kerékpárosok cikáznak a gyalogosok között.
    Gyalogosnak legyen elsőbbsége? A gondolat nem rossz, de amit okoz az szerintem katasztrófa!