Cold Waters
  • [NST]Cifu
    #4
    Megvan, de egy kicsit bánom, hogy csak tengeralattjáró-szim, abból is csak US NAVY nukleáris tengó szimulátor (Skipjack, Permit, Sturgeon, Narwhal és első szériás Los Angeles-osztály). A grafika okés, de semmi extra (csak külső (saját/target/lövedékek) és periszkóp nézet van), a hangok is rendben vannak.

    Ami a problémám, hogy igazából egy se nem kutya, se nem eb játék. Ha szigorúan szimulátornak nézem, a Dangerous Water után erős visszalépés, nincs dedikált szonár nézet például, a (szigorúan 2D-s) taktikai nézet az, ami a lényeg, a "vízesés" például csak kis képernyőn van, és csak az ellenséges jármű azonosítására szolgál. Szomorú, hogy szinte nincs is baráti egység, legalábbis én alig-alig találkoztam ilyennel, olyannal viszont sokszor, hogy 3-4-5 ellenséges tengó és/vagy hadihajó van a közelben, plusz még megjelenik egy Il-38 vagy Tu-142 a légtérben, esetleg pár helikopter. Ez pedig így nem poén. Ha feljebb veszed a nehézséget, akkor csak az ellenséges járművek felderítése, pontos (típus és táv) meghatározása lesz nehezebb, illetve ők könnyebb fedeznek fel téged, de ennyi.

    Ha akciójátéknak nézem, akkor viszont szívás, hogy aktív szonár nélkül a pontos távmeghatározás kihívásokkal teli, a torpedók irányítása esetleges (elvben csak addig lehet irányítani, amíg a távvezérlő-kábel nem szakadt el nem vágtuk el, gyakorlatilag néha sikerül a nélkül is irányítani), és az ellenséges járművek tengerfenékre küldése addig könnyű, amíg nem vettek észre, utána már "ugrálnak" a folyamatos fuss-hallgatózz-fuss taktika miatt, illetve előbb-utóbb megjelennek a repülőgépek / helikopterek és dobálják a torpedókat, avagy hadihajók esetén az RBU-kat. Szóval nehéz és nem garantált a sikerfaktor.

    Ehhez hozzájön, hogy a kampányban nem sikerült a tengeralattjárómat még feltölteni / megjavíttatni, így pedig hát elég hamar szembesül az ember azzal, hogy nem is érdemes csatába bocsátkoznia. Jönnek a patchek hozzá, de őszintén szólva pár hónap munka ráfért volna még kiadás előtt.