• gforce9
    #73
    Nem, ugye még mindig nem fogod fel miről beszélek? A reklámipar és a weboldalak közösen kitermelték az igényt a reklámblokkolókra. Hogy ez olyan weboldalakat is érint, akik egyébként normálisan elfogadhatóan reklámoznak? Igen érint. Mindazonáltal egy reklámszerződés megkötésekor oldallekérésszámot kérdez meg a markatinges cég és az oldalon lévő felhasználók profilját próbálja belőni, hogy célozni tudjon. Még azt is elképzelhetőnek tartom, hogy egy marketinges cég, tekintve, hogy számtech témában otthon lévőkhöz szól a weboldal, vélelmezik, hogy a blokkolót használó userek száma magasabb és ezt érvként akarja felhozni. Jobban kell tárgyalni, mert erre a marketinges cégnek bizonyítéka nincs, sőt senkinek sincs, csak homályos valóságtartalmú statisztikák. A piaci körülmények, ha megváltoznak, akkor alkalmazkodni kell hozzájuk időben. Van mindig akinek nem sikerül és bezár. Ezt hívják versenynek.

    A lehető legrosszabb amit tehet egy ilyen weboldal, hogy a saját olvasóit hibáztatja azért, mert pl. blokkolót használ. Ez nagyon nem szimpatikus lépés és kontraproduktív..

    A cikk óta eltelt egy év. Már akkor is sőt korábban is szó volt az adblockereknél arról, hogy megoldást keresnek, arra, hogy a kultúrált módon reklámozó weboldalakon ne érvényesüljön a blokkoló. Ezt csak úgy lehet megoldani, hogy a weboldal üzemeltetők és a blokkológyártók párbeszédet folytatnak. Erre 1 év kevés volt, sőt túl sok szándékot sem látok erre, pedig ez lenne a kiút ebből a gödörből, amibe az online marketingelés és túlzott reklámozás ásta magát. Ugye van olyan mondás, hogyha gödörben vagy fejezd be az ásást. Nem, nem fejezik be az ásást, most a blokkolók betiltásáért lobbiznak bizonyos körök. Erre van eszük, ementén össze tudtak szerveződni. Arra nincs eszük és nincs szerveződés, hogy ezt a problémát, az érintett felek közötti párbeszéddel egy jól működő mederbe tereljék.