#7
Én szerintem a forgalomszervező mérnöki (vagy hogy hívják az ilyen szakembereket) oktatás filozófiájában is hibádzik valami. Már most kis robotembereknek képzelik a vezetőt, aki a táblát szentírásnak veszi. Ráadásul úgy tűnik, hogy első sorban nem segíteni akarják az áramlást, hanem a táblákkal szabályozni.
A gond ott van pl, amikor a nagyobb forgalmú útra raknak macisajtot/stop táblát, vagy épp semmit a jobbkéz-szabályt hagyva érvényesülni. Pesten jó pár olyan kereszteződést ismerek, ahol simán belezavarják a figyelmetlen autóst egy nem logikus helyzetbe. Ráadásul pár évente újraszabályozzák, hogy az is beszopja, aki ismerős.
A robotpilcsi, ha látja a táblát persze megoldja a dolgot, mert nem rutinból vezet. Ergo a torz forgalomszabályozást is elbírja, akár a baleseti statisztika is javulhat. Pedig csak az ilyen "halálkereszteződéseket" kéne átgondolni, felszámolni.
Szal, ebből kiindulva, ha elterjednek a masinériák, akkor még kevesebb nyomás lesz ezeket a szakembereken, még hülyébb lesz a szabályozás és a végén biológiai sofőr tényleg nem fog tudni eligazodni a forgalomban.
És akkor majd a gépisofőrök hívei mondhatják hogy: Na ugye!
XD