A Spiders új RPG-je
  • Maala
    #47
    Nah, lepörgött a credits, Steamen 82 órán állok, amiből 22 az, hogy bealudtam egyik este, amint kezembe vettem a kontrollert, és csak másnap délután láttam, hogy nem kapcsoltam ki a játékot. :-D Nem a játék hibája volt.

    Grafika: 4K HDR-ben toltam, nem volt baj a látvánnyal részemről, Guardianok nagyon jól néztek ki, átvezetők is, meg úgy alapból amennyire ódzkodtam ettől a kortól, annyira bejött. Nyilván nem volt meg a fix 60 fps, és sok óra után újra is kellett indítani, mert miért is ürítené magát a memóriából hatékonyan, de hát ilyen világot élünk. Talán az equipmentek külsőre kicsit kevésbé érdekesek, van frakcióként 2 szett, az megy "nagyon elhasznált"-tól a "csillogó-villogó"-ig, miközben ugrunk előre a felszerelés qualityben 10-től 100-ig. Graf. hibák: utolsó átvezetőben volt egy inside-out nézés az egyik szereplő fejéből, azon jót nevettem. :-D Amúgy apróságok, pl. a lelőtt pulykák hullái nem tűnnek el, hanem a játék végéig ott maradnak T-poseban. Illesztési hibák (legalábbis gondolom azok voltak?) barlangok textúráinál, és kb. ennyi.

    Sztori: Alap, hogy a fő sztorit és a legtöbb küldetést többféleképpen meg lehet csinálni, és így kissé más dialógusokat kapunk, ahogy a jelenlévő companionok is máshogy szólnak közbe, de ez már ugye adott 2019-ben. Jó, hogy ha adott küldetéshez a megfelelő companion van jelen, akkor alapból ad egy dialógust, amivel megadja a skillchecket, kikövetkeztetni meg nem nehéz, hogy épp melyik 2 frakcióról szól a küldi. A mellékküldetések egy része érdekes volt, másik része "mostazonnalmegölömeztabagázst" érzéseket keltett bennem szóval nem volt velük probléma. Nyilván egy kis része (főleg a Missionök) keresd-meg-ezt-vagy-azt, de ez volt a kisebbség. Egyébként jó volt tippelgetni, hogy a nagy nyomozások közepette merre veszi az irányt adott történetszál.

    Nehézség: Full magic builddel mentem, a végén még tanultam hozzá csapdát/potidobálást, a kontrolleres irányítás megtanulása után (olyan 20. óra felé) átváltottam Hard-ról Extreme-re, és még így is nagyon könnyű volt. Az utolsó 8 órában nem hagyott menteni a játék az egyik animáció után, de még így is be tudtam fejezni, magyarul nem haltam meg. Kb. ilyen nehéz, annak ellenére, hogy a közelharci magic skillt spammeltem... izé, kombóztam. De úgy érzésre a Lightning dash/Roll az a pont, ami után el kell felejteni azt a szót, hogy "nehézség", mert a játék nagyon bőkezű az iFramekkel. Aztán, hogy ez a 7, 13, vagy 19. szinten történik meg (extra skillpontok nélkül), már csak rajtad múlik, mint játékoson.
    A másik fajta nehézség, a gazdaság: elejétől Lockpick+Charismával mentem, és még ezek ellenére sem volt, csak a játék végén (fullos gearek beszerzése és az upgradelés befejezése után) feles lóvé, ez részemről nagy plusz, ritkán találják el ezt az egyensúlyt ennyire jól. Legtöbbször van végtelen+1 pénzed, csak a szinthez kötött / time-gatelt gear miatt nem tudsz vele mit kezdeni. (Pföjj). Egyébként 38. szinten fejeztem be a játékot.

    Egyéb bugok: Pár küldetés bebugolt, általában újratöltés megoldotta, de volt, ahol ez sem, és újra kellett kezdeni (jó, hogy van story és exploration quick save is), aztán másik befejezést választani. A save kiakadt, ahogy telefonon utánaolvasgattam, nem vagyok egyedül, lehet, hogy a windows frissítés hibája, nem néztem még utána. Arcmimikát említették reviewekban, én őszintén nem nagyon néztem, általában elolvasom a szöveget és továbbugrok RPG-kben, szóval nem figyelem mennyire van összerakva a beszéd a képen lévő dolgokkal.

    Amit hiányoltam személy szerint, hogy a térképen meg legyenek jelölve az Intuition 2 és Vigor 1-2-3 pontok. Vigorról beszélve, Siora küldetései annyira későn indulnak be, hogy sztem a fele 2-3as Vigor cuccot kihagytam a játékban, mindig másra kellett a Talent pont. :-D Cserébe a max craftingot/sciencet le lehetett tudni gyorsan 1-1 pont rárakásával, like.

    Első végigjátszásnál még kicsit unalmas volt, hogy hiába próbáltam meg összeidőzíteni a küldetések leadását, nem minden esetben lehetett, és ezért a DeSardeKövetség -> Constantin/Cardinal/BrigidAlliancevezető -> DeSardeKövetség útvonalat elég sokszor be kell járni, ami... a végigjátszás alatt sok időt elvesz. 60-ból legalább 5-öt tippre, a végére. Ezzel szemben a Native-oknál sikerült Travel pontot tenni a fontos szereplők mellé ezzel időt spórolva. Nyilván egy második teljes végigjátszásnál ezen még lehet finomítani (hogy már ismered, hogy mikor kell gyalog átmenned, és melyik küldi dob át instant a világtérkép másik oldalára), de őszintén, ki játssza végig másodszor is magától? :-D

    Összességében nekem bejött, és még biztos, hogy visszatérek rá az utolsó 2 nagy bossfight (és a köztük lévő rész) erejéig, 1 db campet és 1 db journalt nem tudtam elérni, ez hallatlan, de annyira nem is próbálkoztam mentés nélkül. :-P Meg amúgy is van még egy ending, amire kíváncsi vagyok.
    Utoljára szerkesztette: Maala, 2019.09.16. 00:00:42