• asgh
    #8
    Az apple azért sikeres, mert a piacnak egy olyan szegmensére fókuszálnak (annak is a felső részére), ahol nem fetisizálják az ár/teljesítmény mutatót, hanem más szempotok a fontosak. Pl. hordozhatóság, egyszerű kezelhetőség, megbízhatóság, stb.
    A pc-n nevelkedett, önjelölt it szakértő, netes szubkultúra pedig nem tud mit kezdeni az olyan termékekkel, amik középpontjában nem a minél jobb ár/teljesítmény áll, ezért ahelyett, hogy megértenék, hogy az eltérő piacokon eltérőek a felhasználói igények is, inkább bemagyarázzák maguknak, hogy akinek másra van igénye, az csak agymosott hülye lehet.
    Ez persze a valóság alakulására nincs különösebb hatással, így egyre nagyobb a szakadék a pc szubkultúra "jóslatai" és az eredmények között. Csakhogy a netes fórumhuszár ugyebár nem tévedhet, inkább egyre vadabb elméletek keringenek a pc szubkultúrában, hogy miért nem csődöl be az, amiről ők már jól megmondták, hogy be kell csődölnie.
    Ilyenkor jön a szektázás, meg a mindenható marketing démoni ereje.
    Pedig egyszerűen csak arról van szó, hogy az apple pontosan felméri, hogy az általa megcélzott piacnak mire van szüksége és ahelyett, hogy elárasztaná félmegoldásokkal, kevés, de annál alaposabban megtervezett terméket dob piacra.
    Így nagy tételben tud kevés fajta terméket gyártani, a nagy tételű megrendeléseknek köszönhetően pedig le tudja nyomni a beszállítói árakat. Mivel a konkurencia a kisebb volumenek miatt csak drágábban tud hasonló terméket gyártani, az árakat is magasan lehet tartani, így a végén az apple brutális nyereséget tud termelni egy-egy eladáson.
    Nincs ebben tehát semmi irracionális elem: az apple megfelelő cuccokat és szolgáltatásokat árul a megfelelő célközönségnek, a nagy volumenek miatt nagy nyereséggel.