• kvp
    #1
    A megoldas megvalosithato, de ezek a modulok jelentosen novelik a gep sajat tomeget. A boeing fele megoldas, ahol a padlo es az oldalfalak kapnak rogzitosineket es csak felpattintjak rajuk a szeksorokat, a belso burkolatot es a csomagtartokat sokkal kisebb extra tomegnovekedest jelent. Ilyen megoldast hasznaltak mar a 90-es evekben is pl. a futargepeken, ahol a hatso rakter es az utaster kozott csak egy mobil terelvalaszto fal volt es igy szabadon tudtak mozgatni a ket rekesz hatarat. (amig biztonsagi okokbol be nem tiltottak ezeket a gepeket) Meg anno a malevnek is voltak ilyen gepei, amiket csomagszallitobol alakitottak utasszallitova, viszont a belso berendezes kivetelevel barmikor visszaalakithatoak maradtak. (a szeksorok es az oldalfal/csomagtarto kombok adtak a modularisan levalaszthato butorokat)

    Ezzel szemben az airbus teljes kontenereket mozgatna, ami sokkal tobb exta lehetoseget nyujt, ellenben az atepitesi ido a toredeke lenne es akar egy sima repteri forduloban at lehetne allitani egy gepet teherrol luxus utasszaritora. Meglatjuk melyik koncepcio eri meg jobban gazdasagilag.