• TokraFan
    #62
    Minden a gyakorlatban dől el. A waldorf pedig csúnyán leég ezen a ponton, lehet bármilyen jól hangzik papíron. Eleve, az egész rendszert kvázi kisajátították az ezósok, én voltam waldorfos szülői szeánszon, hát ne tudd meg. Ahhoz képest az antalvali.hu-s társaság csupa magasan képzett tudósból áll! Félelmetes komolyan mondom!
    Egyébként valamilyen szinten az általános iskolákban is figyelemmel vannak az egyéni képességekre, bár a kisegítő iskolák szerepe minimálisra csökkent ami baj. Ha egy gyerek nehezen tanul, azt ki kell szedni a közösségből, mert lehúzza a többit, cserébe őt hozzá hasonló képességű csoportba kell rakni. Így számára is biztosítható a frusztráció mentes képzés, de az okosabbját sem fogják vissza miatta. A waldorf ezzel szemben a gyakorlatban arról szól, hogy vidámság-móka-kacagás és játék az egész világ, ami utópiának kiváló, de tekintve, hogy a világunk a gyakorlatban nagyon nem ilyen, iszonyat pofáraesés lesz a gyereknek középiskolában a beilleszkedés. Egyetemre meg szerintem esélye sem lesz, akkora lemaradásban vannak. A másik amit látok, hogy rengeteg az eggresszív gyerek waldorfban, mert a tanáeok határozott fellépés helyett csak fényercúan mázaskodnak velük, ezért a keményebb genommal rendelkező gyerekek már 10évesen megeszik reggelire a felnőtteket. Persze ez nem csak itt van így, de itt még sokkal erőteljesebben jelen van.
    De bárhogy is, nem hinném, hogy a társadalom szempontjából előnyös, ha egy fiú 10-12 évesen még horgolni és varrni tanul ahelyett, hogy értelmes tudást szívna magába. Nagyon más a waldorf a gyakorlatban, mint amit elképzelünk róla elvben.