• gforce9
    #58
    "De mielőtt az a veszély fenyegetne hogy fel kell találnod a spanyolviaszkot" Nem találtam fel a spanyolviaszt. Én csak leírtam, hogy nem manipulációról van szó. Régen rossz egy társadalomnak akkor, ha a matematikát a manipuláció eszközének tekinti.

    Az oltásellenes szülőkről: Semmi gond, persze. Közösségbe akkor ne hordják a gyereket, ez a minimum. Ha egy közösségben él az ember, akkor annak vannak szabályai. Ha valaki ezeket önkényesen fakultatívnak gondolja, hát kívül tágasabb.

    A Waldorf iskolákról nekem más a véleményem. Én abszolúte nem vagyok biztos abban, hogy teljességgel elhibázottak. Márcsak azért sem, mert minden gyereknek más a fejlődési üteme. És míg a jelenlegi "gyereknevelési" rendszer a testi fejlődésnél + - 1-2 év differenciáltságot simán elfogadhatónak tart, addig ez az elfogadás a szellemi fejlődésnél sokkal szorosabb keretek között van. X évesen kötelezően olvasnia kell Y évesen szorzótáblát tudni. Holott ha a gyerekeknél kivárnák azt, amikor megérnek rá, lehet gyorsabban és hatékonyabban lennének taníthatóak. Az már más kérdés, ha egy ilyen iskolában semmiféle kényszer nincs arra, hogy tanuljon is a gyerek ne csak a "hobbijának" éljen, azt pl. nem tartom jónak. Privát vélemény, nem kötelező egyetérteni.