kvp#8
A statisztikak arra jok, hogy lassak mennyit vezet valaki. Ha csak nagyritkan hasznalja az autot, akkor azert lesz magas a dij, mert nem gyakorlott, ha gyakran, akkor azert, mert idoaranyosan nagyobb az eselye, hogy nekimenjen egy bena. Viszont baleset eseten egyertelmubb, hogy mikor nem kell fizetni.
"miközben a felelősséget meg rám hárítja minden szabály a követési távolságra hivatkozva. Dugóban is."
A leirt esetben egyertelmu volt, nem szabad az elol meno kover gazara kover gazzal reagalni, mert esos idoben az emberi reakcioido miatt ebbol racsuszas lehet. Ilyenkor indulasnal fel kell epiteni a sebessegaranyos kovetesi tavolsagot, majd megallasnal lebontani es zarni a sort. Algoritmus szerint konnyu es pl. a bkv-s soforok egymat kovetve siman megcsinaljak baleset nelkul. A peldabol latszik, hogy jobbnak gondoltad magad es elszamoltad a gyorsulas merteket. (gyorsitani azonnal kell, de olyan mertekben, hogy a sebessegaranyos kovetesi tavolsag kialakuljon, igy ilyenkor azonos indulasi idonel a sorban a leghatso gyorsit a legkevesbe, marmint ha tenyleg tudnak vezetni)
Az automata autok vagy a kotelezo EU-s sebessegmero es korlatozo rendszer viszont mindket problemat megoldja, azaz a biztositok bevonasa nelkul is biztonsagosabba teheto a kozlekedes. (hosszu tavon a biztositok karara, de ez nem feltetlen baj)