• NEXUS6
    #4
    A repülésben sajna az utóbi 40 évben nem volt olyan szintű fejlődés, mint ami az 1940-1960-as éveket jellemezte. Az alapvető repülési paraméterek (sebesség/magasság) tekintetében a 70-es évek elején elért maximumot, ma is csak iszonyatos fejlesztési költséggel tudjuk elérni, pláne meghaladni.

    Pl az amcsi több száz személyes várhatóan kereskedelmileg is rentábilis szuperszonikus utasszállító is ott bukott meg, hogy kb 2,2M sebességig még rendelkezésre áll a megfelelő technika egy ilyen géphez, de a megcélzott 3M még ma is sci-fi!
    Egyszerűen a mai napig nincsenek olyan anyagok és talán soha nem is lesznek, amelyek az ilyen repülésnél jelentkező hőterhelést, mind a sárkányon, mind a hajtóműben elviseljék, mindemellett a gép is gazdaságosan megépíthető és üzemeltethető legyen.
    A számtekben viszont kb ugyan abból a marék homokból tudják kihozni a már több nagságrenddel nagyobb teljesítményt. Ez a két terület között a különbség, nem az emberi, mérnöki képességhiány (gyak hülyeség) ;)